  • Data: 2018-12-21 15:23:35
    Temat: Re: Kontroler panelu słonecznego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >To wprowadza stan... ja wolałbym, żeby to było jednak bezstanowe :)

    Czasem sie nie da :-)

    >>> Tzn. rozumiem że przy tych 14.4 V prąd naładowanego akumulatora

    >Chodzi o prąd samego akumulatora, wiadomo że różne obwody w
    >samochodzie
    >też pobierają prąd (u mnie to 21 mA).

    Obnizyli napiecie, bo widac sam akumulator bral za duzo (w czasie
    jazdy).

    >Latem samochód stoi i miesiącami :)

    Pomysl raczej o tirach czy autokarach. One jezdza po 9 i wiecej h
    dziennie i im akumulator sie nie niszczy.
    A bywa, ze stoja na silniku.
    Ale moze dlatego, ze zamiast 2*14.4 maja 2* 13.8

    >Tak... ale chodzi mi o bilans dobowy. Muszę mieć ograniczenie.

    Tylko ten dylemat, do 14.4 czy do 13.8 :)

    >Tak czy inaczej chyba jednak ograniczę do 13.8 V. Zakładam że te
    >kilkaset
    >mA spokojnie w akumulator przy takim napięciu wejdzie, jak nie będzie
    >naładowany na 100% (a jak będzie, to tym lepiej).

    Przy 5W panelu racja - i tak nie bedzie duzego pradu :-)

    >Chcę wykorzystać tylko do momentu, w którym akumulator nie będzie
    >naładowany.

    I to nas prowadzi do maszyny stanowej, ktora laduje najpierw do
    wyzszego napiecia :-)

    >W słońcu pewnie tak, pytanie co jeśli tego słońca będzie niewiele
    >(np.
    >jesienią, lub za zaśnieżoną szybą, lub np. samochód stojący w
    >cieniu).

    To sie zazwyczaj okaze, ze i tak jest za malo, z przetwornicą czy bez,
    wiec po co przeplacac :)

    orow-zelowych-i-agm-n-3.html
    -akumulatory-zelowe-i-agm/

    >Niby piszą, żeby było 13.62 V... to niewiele, ale jeśli i przy takim
    >napięciu akumulator pociągnie te kilkaset mA, to po co podbijać :)

    Jesli pociagnie tyle a ogniwo i tak wiecej nie da, to faktycznie - po
    co.

    >Jeśli tam w ogóle będzie jakiś MCU :) Najpierw chcę określić, co ma
    >robić
    >a potem pomyślę, czy da się to jakoś sprytnie zrobić analogowo, czy
    >faktycznie lepiej będzie wrzucić MCU. Pewnie skończy się na MCU.

    Ja tylko podpowiem - jak dojdziesz do wniosku, ze chcesz cos wiecej
    niz tylko ogranicznik do tych ~14V, to uzyj MCU.
    Latwiej bedzie zapanowac.

    >Hmm, po co ograniczenie czasowe? Przecież jak nie osiągnie tych 14.5
    >V, to
    >chyba dobrze (dla akumulatora) :)

    Ale widziales zalecenie - ladowac pradem C/10 do 14.5V i wylaczyc.
    Lub podlaczyc pod 13.8V.

    No to grozi ci, ze przyjdzie chmura, prad spadnie do C/40, i napiecie
    sie ustabilizuje na 14.3V.
    A to jednak wiecej niz 13.8.

    Samochodowemu raczej nie zagrozi, szczegolnie, ze po paru godzinach i
    tak sie wylaczy ladowanie,
    ale taki żelowy ... jak kto ma niepotrzebny, to moze sprawdzic jak to
    sie skonczy :-)

    J.