  • 81. Data: 2014-09-17 23:51:59
    Temat: Re: Kopiowanie starego dysku na nowy.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5419f0dc$0$26835$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nie wiem jak to robisz, nigdy nie miałem problemu z klonem czy to dysków
    > wpiętych do komputera czy też z dysku w laptopie na dysk podłączony pod
    > USB (tak przenosiłem system z laptopa HDD na SSD wpięte przez przejściówkę
    > USB).
    > HClone uruchamiam zawsze z systemu startującego z pendrive USB (chociażby
    > wspomniany Hirens BootCD/DVD) lub z płyty CD którą program może Ci
    > wypalić.

    Zaznacza się co i na co więc raczej nie ma żadnej filozofii i next a potem
    start. Nawet SmartCopy wyłączyłem bo tam było coś "logical 1:1". I tak
    Target wyskakuje logical.

  • 82. Data: 2014-09-18 21:15:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-17 23:51, neelix pisze:

> [...]
    >
    > Zaznacza się co i na co więc raczej nie ma żadnej filozofii i next a
    > potem start. Nawet SmartCopy wyłączyłem bo tam było coś "logical 1:1".

    Nie mam pojęcia o co chodzi z tym "Logical". Podłączasz oba dyski
    bezpośrednio do PC czy nowy przez jakiś wynalazek USB-SATA?
    http://www.youtube.com/watch?v=iB0EFkUU82o&feature=p
    layer_detailpage#t=185

    --
    Irokez

  • 83. Data: 2014-09-18 21:33:01
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Nie mam pojęcia o co chodzi z tym "Logical". Podłączasz oba dyski
    > bezpośrednio do PC czy nowy przez jakiś wynalazek USB-SATA?
    > http://www.youtube.com/watch?v=iB0EFkUU82o&feature=p
    layer_detailpage#t=185

    Standardowo - SATA.

    neelix

  • 84. Data: 2014-09-18 21:38:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-18 21:33, neelix pisze:

    > Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    layer_detailpage#t=185

    > Standardowo - SATA.

    To wygląda na to, że płyta główna nie lubi się z dyskami 2TB lub akurat
    z tym dyskiem.
    Jak uruchamiasz HDClone z płyty CD lub z poziomu Hirens BootCD to nie
    powinno być takiego numeru.

    --
    Irokez

  • 85. Data: 2014-09-18 21:45:32
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-09-18 21:33, neelix pisze:

    > Standardowo - SATA.

    No nie ma bata, masz problem ze strony sprzętowej dysk-płyta główna.
    Teraz sobie przypominam, że miałem podobne problemy ze skopiowaniem
    systemu z karty CF (Windows Embeded na maszynie produkcyjnej) na drugą
    CF Kingstona. Cuda się działy przy odpalaniu Windowsa po takim klonie.
    Okazało się, że potrzebna była karta z włączonym trybem True-IDE, a ten
    Kingston tego nie potrafił. Sprawę rozwiązała karta Trascend Industrial
    z włączonym "True-IDE Fixed Disk" i działa piknie.

    --
    Irokez

  • 86. Data: 2014-09-18 22:42:03
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Kingston tego nie potrafił. Sprawę rozwiązała karta Trascend Industrial z
    > włączonym "True-IDE Fixed Disk" i działa piknie.

    Płyta to MSI P35 Neo2, dysk WD Green. Acronis True Image sklonował dysk.
    Primary w Primary. Dało się wystartować WXP. Jutro jeszcze raz sklonuję bo
    inne metody zawodzą. Gdybym miał więcej miejsca na trzecim dysku na backup C
    to bym podjął próbę podrasowania MBR w C, ale zwolnienie miejsca wymaga
    czasu. Już nie raz przekonałem się że w teorii wszystko gra a w praktyce
    staje dęba. Po Acronis nie widać partycji w PM8, bo nie byłoby problemu z
    klonowaniem.

    neelix

  • 87. Data: 2014-09-19 16:10:17
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakichkolwiek partycji backupach, o ile instalowałeś na nich jakieś
    > programy) programy bedą działać :)
    > Skoro masz Hirens, to zabutuj z niej kompa z nowym dyskiem, tym na którym
    > rozpakowany stary system nie chce wstać i spróbuj naprawić MBR
    > uruchamiając
    > "krótki" XP z tej płyty i wykorzystując polecenie fixmbr. Może się obędzie
    > bez reinstalacji. Wtedy jesli ci się uda wystartować system mozesz mieć
    > nadzieję że stare programy będą działać. IMO to jedyny powód dla którego
    > warto zadawać sobie trud z przenoszeniem partycji systemowej.

    No to zrobiłem po swojemu. Uruchomiłem kompa z Symantec Recovery Disk i
    wgrałem Backup C z początku roku. Po 17 minutacch WXP odpalił i teraz z
    niego piszę. Niestety PM8 nie widzi tej partycji. Widzi tylko 2TB z
    adnotacją BAD. Programy działają. Nie wiem czy wszystkie. Jak pisałem to
    pojawił się bluescreen i zrestartował. Piszę drugi raz. Jest podobnie jak po
    Acronisie tyle że tam miałem skopiowaną zawartość całego dysku (C D E F). Tu
    mam tylko te ok. 80 GB systemowej C starego dysku. Jak teraz założyć kolejne
    partycje jeszcze nie wiem. Hiren założy?

    neelix

  • 88. Data: 2014-09-19 17:57:34
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 19 Sep 2014 16:10:17 +0200, neelix napisał(a):

> [...]
    > mam tylko te ok. 80 GB systemowej C starego dysku. Jak teraz założyć kolejne
    > partycje jeszcze nie wiem. Hiren założy?

    Czegoś się tak uparł na tego Partition Magica? Użyj czegoś normalnego,
    choćby:
    AOMEI Partition Assistant Standard -
    http://www.disk-partition.com/free-partition-manager
    .html
    EaseUS Partition Master Free - http://www.easeus.com/partition-manager/
    Mini Tool Partition Wizzard Home -
    http://www.partitionwizard.com/free-partition-manage
    r.html

    Już nie wspominając o systemowym zarządzaniu dyskami...

    [ A teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu! ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 89. Data: 2014-09-19 20:57:07
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    o...
> [...]
    > http://www.partitionwizard.com/free-partition-manage
    r.html
    > Już nie wspominając o systemowym zarządzaniu dyskami...

    Wieloletnie przyzwyczajenie jest jak druga natura. :-) Przejrzysty i prosty
    program. Widać w im jak na dloni. Te DOSowe jakoś do mnie słabiej trafiają.
    Nurtuje mnie to, że PM8 nie widzi partycji. Partycja C (na razie G) powinna
    być trochę większa niż te 80 GB. Czy da się ją powiększyć np. do 200 GB bez
    utraty leżącego na niej systemu i programów? Zassać z największej K. To jest
    teraz priorytetem. Kolejne partycje H J K zrobiłem "Narzędziem
    administracyjnym" WXP. Mam więc 80GB, 200GB, 100GB i robię ostatnią 1,5TB.
    Co to jest ten BAD widoczny w PM8 za pojemnością dysku? I tak będę musiał
    teraz zrobić ostatni Backup C i dopiero go sklonować (przywrócić) na G, ale
    muszę zrobić miejsce na 2-gcim starym dysku.

    neelix

  • 90. Data: 2014-09-19 22:17:33
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 19 Sep 2014 20:57:07 +0200, neelix napisał(a):

> [...]
    > program. Widać w im jak na dloni. Te DOSowe jakoś do mnie słabiej trafiają.

    Wejdź na podane przeze mnie linki i sprawdź, jak wyglądają te programy...

> [...]
    > teraz zrobić ostatni Backup C i dopiero go sklonować (przywrócić) na G, ale
    > muszę zrobić miejsce na 2-gcim starym dysku.

    Wypieprz tego Partition Magica i zapomnij o jego istnieniu. Na wieki wieków
    amen.
    Potem ściągnij któryś z podanych przeze mnie programów, zainstaluj i sobie
    partycjonuj, zmieniaj rozmiary do upadłego. Pamiętając oczywiście o kopiach
    zapasowych. :)

    [ Nie ma układów między lwami, a ludźmi, ]
    [ wilki i jagnięta nie żyją w zgodzie. (Homer) ]