-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <b...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
Subject: Re: Korek na A4
Date: Mon, 24 Jun 2019 12:07:50 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 58
Message-ID: <5d10a175$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.10.195
X-Trace: 1561370997 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 535 83.26.10.195:51087
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2658988
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
.
W dniu .06.2019 o 23:00 Bolko <s...@g...com> pisze:
>> Wracałem dzisiaj z Tarnowa do Krakowa.
>> Ruch był duży ale dało się jechać 120+km/h.
>> W pewnym momencie musiałem się zatrzymać.
>> Potem jechałem bardzo powoli aż zobaczylem
>> samochód policyjny na światłach
>> i kilku panów którzy POZA pasem ruchu pod ogrodzeniem stali.
>
>> Od tego momentu znowu mogłem spokojnie jechać.
>> I jeszcze raz przez całą trasę nic pasa ruchu nie blokowało.
>To jest normalne zjawisko na autostradzie z dużym ruchem. Nie ma
>znaczenia czy to nasze A4-A2, A9 u Niemca czy A7 we Francji w lipcu.
>Wystarczy jakiś obiekt (koń, krowa, policjant, ekipa kosząca pobocze)
>w pobliżu pasa ruchu i przy dużym natężeniu robi się korek.
>Mechanizm jego powstawania zazwyczaj wygląda tak: jakiś kierowca
>odruchowo depnie hamulec jak zobaczy ten obiekt (wystarczy, że
>zapali stopy na 1-2s). Kolejny za nim będzie musiał też depnąć w
>hamulec (bo ruch duży i odległości małe) ale już na 2-3s. 300-500m
>za pierwszym gapowiczem kierowcy będą musieli zwalniać praktycznie
>do zera.
Czy takie naturalne zjawisko ... no owszem, powstaje.
Ale IMO - dosc rzadko.
Bo jest jeszcze druga strona - pierwszy kierowca jesli tylko zwolni,
to drugi wystarczy ze tez tylko zwolni itd, i wcale ten czas hamowania
nie musi narastac, moze sie zmniejszac dla kolejnych kierowcow. Moga
tez to robic plynniej, zwolni na dluzej, ale do mniejszej predkosc.
Raz takie zjawisko widzialem i to na zwyklej drodze - jedzie sobie
ciezarowka, zapewne ok 70 i rowno, a 20-30 pojazdow za nia dzikie
harce - predkosc od 100 do 0.
I ja tez nie potrafilem tego wygasic.
Ale to byl jeden jedyny raz.
Za duzo warszawiakow w kolumnie ?
> Przy dużym ruchu taki incydent wystarczy aby powstał 20km korek
> rozładowujący się kilka godzin. Im większa prędkość (autostrada) i
> więcej aut (np. 3-4 pasy) tym dłuższy korek powstanie.
Fakt, ze w Niemczech to sie zdarza - 20km korka jadacego 90, a na
koncu sie rozwiewa i przyczyny nie widac.
Ale moze byla jakas przyczyna, ambitniejsza niz ciekawy widok na
poboczu.
>Niemcy i Francuzi na niektórych autostradach przy dużym natężeniu
>wprowadzają odcinkowe ograniczenia prędkości (na elektronicznych
>tablicach nad autostradą) do 80 lub nawet 70km/h - dzięki temu jazda
>staje się płynniejsza (nie ma takich "czkawek" w postaci gwałtownego
>hamowania i ruszania) i jedzie się bez korków.
IMO to o co innego chodzi - jak sie zdarzaja korki "stojace", to
lepiej nie wjechac w taki ze 130+ na budziku.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.19 12:19 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.19 12:29 J.F.
- 24.06.19 12:36 Bolko
- 24.06.19 12:40 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.19 13:08 spider
- 24.06.19 13:11 J.F.
- 24.06.19 13:21 J.F.
- 24.06.19 14:00 Budzik
- 24.06.19 17:36 Tomasz Gorbaczuk
- 24.06.19 19:24 J.F.
- 24.06.19 21:16 Tomasz Gorbaczuk
- 25.06.19 11:51 SW3
- 25.06.19 13:28 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Najnowsze wątki
- 2024-05-15 Mini Netykieta polskich grup i list dyskusyjnych
- 2024-05-15 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-15 Warszawa => Frontend Developer - React <=
- 2024-05-15 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-05-15 Marki => Wdrożeniowiec ERP <=
- 2024-05-15 System operacyjny dla 6800?
- 2024-05-15 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-05-15 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-15 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-15 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-15 Niemcy: "Alles fuer Deutschland" jest zakazane (dla AfD - nieprawomocna grzywna)
- 2024-05-14 Ustawy o rejestracji obcych agentów (wpływu): fuj Gruzja/Rosja v. cacy USA
- 2024-05-14 VMWare :)
- 2024-05-14 Ulm => Solution Engineer (m/w/d) Data Center Technologies <=