  • 101. Data: 2010-08-20 22:30:45
    Temat: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-08-20 22:14, J.F. wrote:

    > Zostal, zostal, ale nie wiadomo przy jakich zalozeniach.
    > Moze takich ze przepracuje tylko 10% w takich warunkach, czyli
    > powiedzmy 30kkm (*). Wiecej nie musi, bo to i tak mu na cale zycie
    > auta starczy.

    Wydaje mi się, że jeśli tylko będziesz tylko stosował właściwy do tego
    zastosowania olej (oraz oczywiście zmieniał terminowo elementy
    eksploatacyjne - np. filtry), to taki silnik pojeździ długo.

    Co powiesz na obecnie 20-letni silnik, który od dłuższego czasu służy w
    rajdówce i nadal, ma:
    - równą kompresję, łańcuch rozrządu w idealnym stanie, wtryskiwacze
    wyglądają jak nowe, zawory nie dzwonią, itp. A nie muszę chyba dodawać,
    iż maksymalne obroty osiągą on nader często :-)

    > (*) niemieckich samochodow na pewno nie dotyczy :-)

    ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 102. Data: 2010-08-20 22:46:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010 18:48:43 +0200, Arek (G) wrote:
    >Fakt 5km do pracy samochodem to nie jest głupota to zwykle polactwo.

    A co konkretnie masz na mysli ?

    J.

  • 103. Data: 2010-08-20 23:36:54
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-08-20 18:36, Arek (G) pisze:

    > Oto polska właśnie, wszędzie na zachodzie ludzie potrafią poruszać się
    > po mieście rowerem. Po prostu wsiadają w dżinsach, spódnicach, gajerach
    > na rower i jadę. Ot tak po prostu. Cud jaki czy co?
    >
    > Ale nie w polsce o nie. W polsce jak się ma 5km do pracy to trzeba
    > samochód rajdowy. Jeżeli już rower to owczywiście full wypas, koniecznie
    > odpowiedni strój, na miejscu prysznic itp. Żenada. W dupach Wam się
    > ludzie poprzewracało i tyle.

    Wybacz, ale mam tylko jeden rower. Sportowy (MTB XC). I zmuszony jestem
    trzymać go w mieszkaniu. Z piwnicy już mi jeden odjechał beze mnie, ze
    strychu również.
    Na rower miejski, na którym jeździłbym wyprostowany, po prostu nie mam
    warunków. Nie chcąc się spocić na obecnym góralu, mogę zrobić tylko
    jedno - prowadzić go, lub jechać z prędkością pieszego.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 104. Data: 2010-08-20 23:40:36
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-08-20 18:42, Arek (G) pisze:

    > Ja do pracy mam lekko ponad 2km, pewnie spora część zmotoryzowanych w
    > takiej sytuacji jeździła by samochodem. A ja tym czasem ciekawostka,
    > uwaga, trzymaj się krzesła..., idę na piechotę.

    Ja mam 5 czy 6km. I wiesz co? Też często chodzę pieszo. Stąd moje roczne
    przebiegi w samochodzie.

    > I tak się zastanawiam, jakim cymbałem trzeba być aby wpaść na pomysł, że
    > na dystansie 5km spokojnej jazdy rowerem można się spocić. Rozbudzić
    > rano to i owszem ale spocić?

    Na sportowym rowerze, przy dość mocno pochylonej pozycji się nie spocić?
    Jakoś mi się to nie udaje, chyba, że jest na tyle zimno, że gęsiej
    skórki dostaję, albo gdy jadę z prędkością pieszego (wtedy wolę iść).

  • 105. Data: 2010-08-21 00:42:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin syntax error

    > Latem
    > już po 2-3 minutach (2KM) silnik był już nagrzany, zaś co będzie jak
    > zrobi się dużo chłodniej?

    Honda 1.6 to nie klasyczne Ferrari czy Czajka Breżniewa, jeździć jak
    każdym innym, nie katować na zimno i tyle.

    --
    ignorance is bliss

  • 106. Data: 2010-08-21 01:43:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Maciej Leszczynski

    > to jest dupowoz, tyle ze z mocniejszym silnikiem, nie wszystko co ma
    > 150KM+ jest "for racing use only" - gdyby byl, to producent zalecalby
    > serwis co 2500km, a wymiane oleju co 1000km (najwyzej)

    Po za tym jeśli silnik się bardzo wysoko kręci to jest do tego
    przystosowany, tj. porządnie wykonany, dokładnie wyważony itd. więc przy
    spokojnej jeździ będzie raczej bardziej trwały niż zwykły silnik, a nie
    mniej.

    --
    ignorance is bliss

  • 107. Data: 2010-08-21 01:49:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com> wrote in message
    > Kolega nie jeździ tylko do pracy - robi średnio 200 KM tygodniowo

    200 koni mechanicznych tygodniowo robi? No patrz pan co za zuch!

  • 108. Data: 2010-08-21 02:14:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Arek (G)

> [...]
    > samochód rajdowy. Jeżeli już rower to owczywiście full wypas, koniecznie
    > odpowiedni strój, na miejscu prysznic itp. Żenada. W dupach Wam się

    Chyba ten "zachód" znasz tylko z TV.

    --
    ignorance is bliss

  • 109. Data: 2010-08-21 02:17:11
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin PaPi

    > Kiedys czytalem jakies
    > badania dotyczace zanieczyszen u kumulowaly sie one do wysokosci 1m nad
    > jezdnia. Glowe na rowerze masz przynajmniej pol metra wyzej.

    Świetne porównanie, jeśli jeździsz kabrioletem z otwartym dachem.

    --
    ignorance is bliss

  • 110. Data: 2010-08-21 02:20:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Arek (G)

    > Fakt 5km do pracy samochodem to nie jest głupota to zwykle polactwo.

    Jeśli coś można tak nazwać to brednie które wypisujesz. Odkryłeś rower i
    próbujesz na siłę wcisnąć go innym. A gadanie o tym, ze cały zachód
    jeździ do pracy rowerami to zwykły bełkot.

    --
    ignorance is bliss