    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    <5eb9519c$0$518$65785112@news.neostrada.pl> <r9bup0$gtv$1@gioia.aioe.org>
    <5eb99b26$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec4055d$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec50220$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec701fe$1$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec78eff$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec84760$2$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ec8e21e$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <unnj358bw6nj$.xif5idktr70z$.dlg@40tude.net>
    <5ecafd10$1$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecbcf6d$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecc13df$1$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecd09a1$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecd2a0f$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecd3ea2$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecd6864$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ece9f34$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ecefe78$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <rarkfu$ib3$1@dont-email.me>
    <5ed179eb$1$559$65785112@news.neostrada.pl> <rauvjb$pnl$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
    Date: Sun, 31 May 2020 18:03:30 +0200

    "Silver Dream !" rauvjb$pnl$...@d...me

    > - ale czy to jest w/g ciebie zielona??
    > - no, a jaka? No może nie taka zielona jak trawa na wiosnę
    > ale powiedzmy ciemnozielona.. no i trochę się przybrudziła
    > przez lata, ale...

    Inaczej nazywa kolory niż Ty.
    Może nawet (o czym mowa w innym poście) kojarzyć
    kolory z dźwiękami, czyli widzieć bez oczu.

    Ja (z przekory i niechlujstwa) nazywałem 'różowym' chyba wszystko,
    co niewyraźnie przypominało 'czerwony'. 'Żółtego' już nie nazywałem
    'różowym' -- był zbyt daleko od 'czerwonego'.

    BTW:
    - sygnalizacja uliczna to:
    - czerwony, żółty, zielony
    czy
    - czerwony, pomarańczowy, zielony
    wg Ciebie?

    Kobieta, która odróżniała różne pomarańcze była dekoratorką wnętrz i projektantem.
    Wg niej miałem pomalować ściany na 'orange', nie na 'pomarańczowy', by wzmocnić
    efekt wschodzącego Słońca i mocniej skontrastować ściany z czernią mebli...

    Odróżniam bez trudu różne żółcie, ale do głowy mej nie przywędrowywuje
    rozróżnianie w nazwach: złocisty, słonecznikowy, żółty... Od czasów
    przedszkolnych notowałem swą odmienność żółciową, lecz nie zauważyłem
    korelacji pomiędzy
    - rozróżniania nazw kolorów
    - płcią.

    > Nie. Zgodnie z metodą naukową stawiam tezę. Teraz należałoby
    > opracować metodologię weryfikacji i podjąć próbę obalenia jej.

    - Gdyby każdy gen chromosomu dawał białko lub funkcję -- nie
    można by było zbudować organizmu wielokomórkowego. Każda
    komórka powstaje z podziału komórki, którego etapem jest
    zreplikowanie DNA. Nie wdam się w zawiłości xRMA, bo to
    zbyt dla mnie śliski temat, ale DNA jest replikowane
    komplementarnym uzupełnianiem tak, by po replikacji były
    dwa zestawy DNA, które trafią do komórek potomnych. Potomna
    komórka nie musi (i zazwyczaj/często nie jest) być identyczna
    z tą, z której powstała, co chyba oczywiste -- człowiek powstaje
    z zygoty, lecz nie jest masą zygot. ;)
    - Powielenie 21 chromosomu daje fatalną chorobę Downa.
    - Powielenie dłuższych chromosomów dać może naturalną
    selekcję podczas życia embrionalnego.

    -=-

    Jeśli nie przemawiają do Ciebie papierowe publikacje uniwersyteckie
    sprzed 9 lat, być może przemówi Wikipedia:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Chromosom_X
    W początkowych etapach rozwoju embrionalnego kobiety jeden z dwóch
    chromosomów X w niemal wszystkich komórkach somatycznych ulega
    losowej inaktywacji. Proces ten nazywa się lionizacją, a w jego
    wyniku powstaje tzw. ciałko Barra. Celem tej inaktywacji jest
    zmniejszenie różnic w aktywności genów położonych na
    chromosomie X między osobnikami żeńskimi a męskimi.

    Na szczęście wyjawiają, co znaczy 'w niemal wszystkich komórkach somatycznych'.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Inaktywacja_chromosomu
    _X
    Inaktywacja chromosomu X zachodzi zasadniczo raz[a] w danej komórce zarodka,
    na określonym, wczesnym etapie embriogenezy i chromosom ten jest przekazywany
    dalej w stanie nieaktywnym komórkom potomnym (dziedziczenie mitotyczne)[3].
    Inaktywacja dotyczy całego chromosomu, z wyjątkiem części homologicznej do
    chromosomu Y, co umożliwia ich parowanie podczas mejozy

    i piszą, czym są 'komórki somatyczne':
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kom%C3%B3rki_somatyczn

    [wprawdzie nie piszą językiem naukowym, typu: 'naukowcy szukali dymiącej broni,
    zakrwawionego noża, sznura lub śladów trucizny -- czegoś, czym można zadać
    śmiertelny cios', którego (po przekładzie na polski) użył William R. Clark
    w powieści ;) 'Płeć i śmierć', pisząc o limfocytach T, ale też można poczytać...]

    --

    Postscriptum: Wydarzyła się rzecz potworna/straszna/niewyobrażalna... Pokładowa mysz
    płaska pod 64W10 ukryła się przed systemem... Na domiar złego ów 64W10
    nie chce hibernować się a po nieudanej próbie hibernacji widzę ciemność na ekranie
    po restarcie... Poprawy sytuacji dokonuje drobny, lecz uciążliwy zabieg, polegający
    na dokonaniu szeregu czynności, które wymieniam [na inne?]: wyciągnięcie (wkrętem
    przytroczonego) adaptera z HDD i zwykłego HDD; wejście do BIOSu; restart ustawień
    tegoż BIOSu; poprawienie ustawień takie, by adaptowany HDD hulał w UDMA5.... Być
    może nawet uznam tę kopię 64W10 za skompromitowaną i zamorduję ją sznurem...