  • Data: 2014-11-26 23:41:35
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 Nov 2014, 9...@3...175243.invalid wrote:

    > Gotfryd Smolik news
    >
    > No i w tej hierarchii, który przepis jest "szczegółowszy"?
    > Ustąpić pierwszeństwa ze względu na znak pionowy, czy ustąp[ić pierwszeństwa
    > ze względu na znak poziomy?

    Znak poziomy NIE określa pierwszeństwa.
    Wyznacza jedynie pas ruchu.
    Pierwszeństwo pasa ruchu jest *pośrednie* i określa je ustawa.
    Dalej już z górki.

    > W celu?

    Sprawdzenia co tam minister wymłodził.
    Konkretnie, że w tym przypadku sam ZNAK (a nie odesłanie do ustawy)
    określa pierwszeństwo.

    > Natomiast sugeruję poczytanie o A-6d, zwłaszcza w załączniku do
    > rozporządzenia "dla drogowców"

    Warunek - on musi tam być.
    Nie było o tym mowy (w odróżnieniu od A-7), a to IMO "sprawia różnicę".

    > A ten znowu swoje -- znaki są zarówno pionowe jak i poziome... ;P

    Zacytuj z rozporządzenia opis, i sprawdziwmy który z nich
    wprost określają pierwszeństwo. To że ma ono pierwszeństwo
    przed "pierwszeństwem z ustawy" wynika z ustawy.

    pzdr, Gotfryd