  • Data: 2017-04-30 23:19:54
    Temat: Re: Kto ma rację?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SnCu" <t...@e...ca> napisał w wiadomości
    news:oe5glo$tqd$1@node2.news.atman.pl...
    > A swoją drogą, czy w przyszłości jeszcze będą centrale telefoniczne w
    > sensie budynków z których wychodzi np. 10000 par kabelków? Czy raczej

    Mogą jeszcze być, nawet i większe. Jednak ja stawiam na to, że rozwój
    techniki i cyfryzacji, skieruje tendencje raczej ku komutacji rozproszonej,
    czyniąc jedną centralą ileś-tam "wyniesień"... trochę mi umknęły właściwe
    nazwaniu słowa.

    > już tylko klient będzie dostawał światłowodowe pudełko do którego podepnie
    > telefon POTS albo SIP, a komutacja będzie realizowana softswitchingiem w
    > routerach internetowych?

    Zapewne tak... ale nie chcę wizji wysnuwać. Mam w UPC Horizon (IMHO
    niewypał, choć i tak poprawili wygodę dekodera, jest fatalna) i ten ma wsio,
    TV, telefon, WiFi, net zwykły... Jednak z powodu, że nie udostępnia Wi-Free,
    więc emisję wifi w ogóle wyłaczyłem, służy tylko do TV, a resztę załatwia
    modem Connect Box ze strasznie przemydlonym interfejsem WWW i znakomitym
    (bardzo mocne) Wi Fi (wyciągnąłem 157/20), także telefon, to nie narzekam.
    Działa to na kablu współosiowym, a modem mi to rozwidla bez TV - każde z
    urządzeń (multiroom) idzie z osobnego odgałęzienia już przy wejściu,
    wymieniłem tylko rozwidlacz, bo mi jeden z telewizorów bardzo brumiał od
    prądów wyrównawczych. Telefon normalny POTS, ale VOiP; nie powiem, jak
    konkretnie robiony.

    --
    "Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
    że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.