    From: edek <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Który RAID jest najbezpieczniejszy?
    Date: Thu, 23 Apr 2009 01:56:20 -0700 (PDT)

    Hej,

    moje pytanie bierze się stąd, że niekoniecznie mam super większy
    budżet ale za to super ważne dane.

    Koszty serwerów, które mają kontrolery RAID6 są spore, np. IBM x3650 z
    RAID5/6 to ok 18 tys zł. Sporo jak na 1,5 TB przestrzeni dyskowej ;)
    Nie aż tak sporo, jesli chodzi o koszt świętego spokoju.

    Tym niemniej budżet mam napięty do granic możliwości i zastanawiam
    się, czy nie da się tego zrobić jakoś taniej. Typu serwer 1U z 2x750GB
    w RAID1 i do tego choćby zwykły backup po SFTP tego na jakimś innym
    fizycznym kompie, choćby zwykłym PC. Najlepiej fizycznie oddalonym od
    serwera.

    Dane są istotne - to archiwum radia. Radio oczywiście może działać bez
    archiwum ale to spora strata gdyby to kiedyś wsiąkło.

    m.