  • Data: 2018-02-05 18:13:41
    Temat: Re: Ktoś używał 1000genomes? Diff
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, February 5, 2018 at 1:53:06 PM UTC+1, Borneq wrote:

    > Czytałem o algorytmie Myersa wspaniale wytłumaczonym na blogu jcoglan.
    > Znajduje maksymalny wspólny podciąg, ale rozwiązań może być wiele. W
    > podstawowej wersji ma tę miłą właściwość że gromadzi inserty i delety
    > razem. Jednak wersja profesjonalna, używająca liniowego a nie
    > kwadratowego miejsca pamięci, nie ma tej właściwości.
    > Przykład:
    > https://blog.jcoglan.com/2017/03/22/myers-diff-in-li
    near-space-theory/

    > Jak można by to poprawić? Może najpierw rekurencyjnie dzielić na bloki,
    > ale gdy blok nie przekracza 50 wierszy, robić wersję standardową?
    > Poza tym, implementacja Butlera z CodeProject dla liniowego:
    > 782104906830590
    > 683059078210490
    > daje lepsze rezultaty niż można by się spodziewać.
    >
    > Git ma jeszcze możliwość opcji --patience, która poprawia, jednak
    > wyszukując unikalne wiersze - nie nadaje się np. do genomu.

    Z tego co pobieżnie kiedyś dawno temu przeglądałem, to temat jest
    niebagatelny, ponieważ istnieje wiele heurystyk. Poszczególne
    heurystyki różnie podnoszą skuteczność pamięciową i/albo obliczeniową
    w zależności od danych; głównie chodzi o to, na ile porównywane
    podciągi są podobne. Przy złożoności obliczeniowej M*N
    ciężko policzyć dla choćby miliona genów, nie wspominając o
    pamięciowej.