  • Data: 2019-06-25 23:14:33
    Temat: Re: LUDZIE uważajcie na Pleja
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-24 o 23:48, z pisze:

    > A my im na to pozwalamy. ;-)

    I to jest właśnie plagą :-D
    Tytuł wątku powinien być: dorwijcie frajerów (czyli nas) zachęcających
    "Pleja" i innych do takich praktyk.

    > Ja już nie wiem co lepsze. Miałem takie sytuacje że Plej w "automacie"
    > na siłę próbował jednak łączyć się ze swoimi nadajnikami chociaż inne
    > były silniejsze

    Też to zaobserwowałem. To akurat normalne. W końcu każdy operator
    faworyzuje swoją sieć.

    > a przestawienie na sztywno na Plusa nie było na stałe i
    > się samo (może przy aktualizacji) przestawiało na "auto"

    To już kwestia telefonu. W żadnym tak nie miałem.

    > Moja dzisiejsza umowa z Plejem nijak się ma do tego co mówił konsultant

    Więc tak jak napisałem: w miarę możliwości zorganizuj sobie doradcę.

    > - w umowie nigdzie nie pisze o Tidalu - fakt jest jeszcze 6 załączników
    > ogólnych ;-)

    Serio? Ja miałem jednoznacznie o tym napisane. Jeszcze za czasów kiedy
    Tidal był na 2 lata.

    > - rata za nowy telefon jest dołączona do innego numeru niż miała być.
    > To może błahostka ale ma znaczenie przy późniejszym przedłużaniu umowy
    > bo terminy każdego numeru w Rodzinie są inne.

    Wyrównaj je. Od niedawna tak można. Dosłownie z tydzień czy dwa temu tak
    zrobiłem. Być może tylko doradcy mają takie możliwości - tego nie wiem.
    Spytać warto.

    > Miałem Tidala przez 2 lata na cały poprzedni okres umowy gratis.
    > Jest tam dużo nowoczesnego badziewia i mimo kilku perełek ilość BRAKÓW
    > zwłaszcza w polskich utworach jest POWALAJĄCA.

    Tidal, to inna para kaloszy. Kiedyś był mega-badziewny. Teraz mocno
    wzięli się do roboty i poprawili się o dwie klasy. Do tego chyba jako
    jedyni oferują muzę w w jakości studyjnej. Oczywiście za 100% dopłatą.

    > Dźwięk jakiś taki "wyprany" inny niż z normalnych nośników. Nie jestem
    > specjalnym melomanem ale wyraźnie brzmi to gorzej albo przynajmniej
    > inaczej.

    hehehe - niedawno o tym gadałem na grupie motoryzacyjnej w kontekście
    różnic w jakości CD vs DVD w moim aucie. Wątek zszedł m.in. na Tidala.
    Generalnie - nie uwierzono mi, że różnice w jakości publikowanych
    utworów mogą być różne. Ponoć MP3 "żondzi" jako jedyny słuszny format
    itd itp. Ale nie ważne - do rzeczy. To co zauważasz to brak polepszaczy
    w dźwięku. To akurat jest na plus. Tak powinno być. Dźwięk powinien być
    wierny. Jeśli lubisz inaczej, to na swoim sprzęcie powinieneś to
    regulować a nie sprzedawać "podregulowane". Jeśli kucharz lubi
    przesoloną zupę, to nie znaczy, że wszyscy powinni ją lubić. Ja akurat
    jestem melomanem i przy okazji z wykształcenia... powiedzmy -
    akustykiem. Sam sobie zaprojektowałem kolumny głośnikowe i salon
    odsłuchowy, sam wielokrotnie dokonywałem ich pomiarów i optymalizacji.
    Wiele miesięcy pracy. Na bazie tego - gdy puścimy na taki sprzęt ten
    niby "wyprany" dźwięk, będzie słychać jakby kapela grała przed Tobą w
    realu. Gdy z kolei puścimy typową produkcję, obfitującą w loudness wars
    (sprawdź sobie na wiki co to takiego), to dźwięk będzie rzeźnią dla
    uszu. Po 3 kawałkach będzie trzeba się wybrać na urlop
    rekonwalescencyjny by podreperować słuch. :-D

    > Posłuchałem przez miesiąc i rzuciłem to w diabły również z powodu bardzo
    > wolnego działania czy to na PC czy androidzie.

    Serio??? Używam Tidala tu i tu. Jeśli jest dostępność, słucham w
    formacie FLAC, gdzie średnio utwór zajmuje 20MB+. Absolutnie nie mam
    nigdzie lagów. Jasne, gdy jadę czasem w 3mieście SKMką, to zdarza się,
    że w jakimś miejscu trasy zaczyna rwać, ale to uzasadnione. Na telefonie
    apka startuje mi 3s. Przed sekundą poszukałem "bajm" - nawet nie
    zauważyłem opóźnienia. Klikam na jakimś utworze - może z pół sekundy
    oczekiwania zanim go usłyszę. Na PC podobnie. Nie wiem jaki masz sprzęt
    i/lub internet lecz brzmi to jak technologie, które dawno wymarły.

    > Spamujesz przypadkiem tutaj? ;-)

    eeee... że co? Skąd takie przypuszczenie :-D Mówię Ci o swoich
    doświadczeniach. Co 2 lata lub częściej zmieniam umowę i zawsze jest
    lepiej i taniej. Nie czytam żadnych pism, forów, wzorów umów, nie gadam
    z konsultantami na infolinii bo nie mam czasu na to ani ochoty i zawsze
    mam korzyść. Wystarczy do tego zaufany koleś, który sam pilnuje moich
    terminów i informuje: teraz zrezygnuj z tego, dobierz to bo
    zaoszczędzisz miesięcznie tyle i tyle. To jest spam? Jeśli tak, to
    poproszę go więcej.

    > Tylko że zmuszanie do sprzedaży wiązanej w XXI wieku w UE która chroni
    > konsumentów jak nikt inny ;-)

    G... prawda. UE ma to gdzieś. Oni zajmują się tym, że woda nie nawilża,
    że ślimak to ryba a marchewka - owoc. Działają globalnie w ramach rynku
    UE i mozolnie, powoli toczą wielką kulę jak żuk gnojowy. Głównie gniotą
    gigantów jak Apple, którzy próbują nam dokopać. I chwała im za to. A do
    takich marketingowych pierdół się nie angażują.

    > przynajmniej nie przystoi.
    > Ja bym się upierał że to łamanie prawa.

    To podkabluj do prokuratury.

    --