eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaLaboratoria metrologiczne, wzorcowanie, nadzór nad urządzeniami pomiarowymi i wszystko polane sosem ISO 9001 › Re: Laboratoria metrologiczne, wzorcowanie, nadzór nad urz�dzeniami pomiarowymi i wszystko polane sosem ISO 9001
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Laboratoria metrologiczne, wzorcowanie, nadzór nad urz&#65533;dzeniami
    pomiarowymi i wszystko polane sosem ISO 9001
    Date: Tue, 08 Feb 2011 21:49:48 +0100
    <2...@4...com>
    <iis6ne$pu1$1@inews.gazeta.pl>

    On Tue, 8 Feb 2011 19:49:02 +0000 (UTC), kogutek wrote:
    >Jednak nie masz wiele wspólnego z produkcją. Obligatoryjnie na każdym rysunku
    >technicznym jeśli mogą w nim występować ostre krawendzie jest pisana
    >instrukcja " ostre krawędzie stępić" ma to potem odzwierciedlenie w
    >technologii.

    Mialem za to do czynienia z obudowami do komputerow ktore rece ciely.
    Moze chinski inzynier nie znal swoich obowiazkow, a moze norma nie
    wymagala, to nie zawyzal kosztow bez potrzeby :-P

    >W porzadnej firmie kontrola
    >jakości jest na każdym etapie produkcji [...] Odklejanie
    >folii i złażenie farby technologa i kontrolera jakości.

    No to w koncu chcesz zeby kazda firemka miala szanse w przetargu, czy
    powinni kupowac tylko od sprawdzonych, renomowanych firm, po
    wczesniejszej wizycie w zakladzie i kontroli kontroli jakosci :-)

    Po czym sie okaze ze obie firmy uzywaja tej samej folii 3M z biezacej
    produkcji :-)

    >Podkreślileś ze mechanizm ochronny państwa to 2400. Masz rację to jest
    >śmieszne. Nie muszę czekać na wynik przetargu. Nie jestem z branży znakow
    >drogowych. Ale mogę Ci napisać jak będzie. W konkretnym miejscu wygrywa
    >ustawiona firma. Reszta firm robi sztuczny tłok.

    No masz, we wroclawiu remont torow tramwajowych prowadzi firma
    Tor-Krak. Jak sama nazwa wskazuje - sa z Krakowa.
    I jest mala afera, bo tramwaj nie moze przejechac bez zawadzenia o
    slup. A firma zamiast grzecznie przykryc swojego zleceniodawce staje
    okoniem i mowi ze placic za drobne poprawki nie bedzie. A przeciez
    maja takiego bieglego handlowca, co potrafil przekupic tylu ludzi:
    http://www.tor-krak.pl/index.php?option=com_content&
    view=article&id=6&Itemid=18

    >Pewno znalazlo by się sporo firm
    >ktore poradzily by sobie ze znakami drogowymi. To proste elementy. Braki w
    >wyposażeniu w jakieś maszyny można załatwić kooperacją. Na pewno wiele nowych
    >firm potrafiło by wykonać znaki w wyższej jakości bo przy cenie o 5% niższej
    >niż u wyjadaczy zostawało by im sporo pieniędzy ktore mogli by przeznaczyć na
    >lepsze materiały zamiast na dawanie pretekstu organom ścigania do sprawdzania
    >czy nie ma przekrętów. Tylko że ludzie królika na to nie pozwolą.

    Tylko ze google ujawnia tych producentow kilkadziesiat a moze i wiecej
    - liczyc mi sie nie chce. Kazdy z czegos zyje, wiec duzo tych
    krolikow.

    >Tak jak malą firma może nie chcieć
    >podpisać umowy tak i duża może to zrobić. Zabezpieczenie powinno być minimum w
    >kwocie zamówienia. Nie musi być gotowka. Może być ubezpieczenie, poręczenie
    >bankowe, hipoteka. Przy cenie przecietnego mieszkania w granicach 200 tysiecy
    >uzbieranie zabezpieczenia w granicach miliona przy dwóch wspólnikach nie jest
    >niemożliwe. Nie bęzdie nowych wykonawców. Ludzie krolika na to nie pozwolą.

    No ale widzisz - wadium nie jest w smiesznej kwocie 20tys, tylko 2400.
    Jak mogl sobie krolik pozwolic na taka niefrasobliwosc, przeciez nie
    wiadomo kto wejdzie, moze znajomy nie tego krolika co trzeba.
    Rozpatrzylo by sie pare razy przetarg przez dwa miesiace, to by sie
    inne firmy nauczyly ze w tej gminie nie nalezy wchodzic miedzy wodke
    a zakaske :-)

    >dlatego jako państwo bęzdiemy coraz biedniejsi. Bo w dalszym ciągu tabliczka z
    >nazwą ulicy bęzdie kosztowała 190 + VAT zamiast 50 z VATem. Nie bęzdie o
    >wiele uczciwszego konkursu bo jeszcze jakiś spoza ukladu by się wpi....ł
    >między wódkę a zakąskę.

    No ale co, podejrzewasz ze tych kilkadziesiat producentow znakow to
    jedna spoldzielnie tworzy i nie wazne kto wygra ?

    J.