eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaLaboratoria metrologiczne, wzorcowanie, nadzór nad urządzeniami pomiarowymi i wszystko polane sosem ISO 9001 › Re: Laboratoria metrologiczne, wzorcowanie, nadzór nad urządzeniami pomiarowymi i wszystko polane sosem ISO 9001
    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Laboratoria metrologiczne, wzorcowanie, nadzór nad urządzeniami
    pomiarowymi i wszystko polane sosem ISO 9001
    Date: Fri, 4 Feb 2011 01:52:33 +0000 (UTC)

    Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl> napisał(a):

    > Ma ktoś może jakieś doświadczenia w temacie nadzór nad urządzeniami
    > pomiarowymi w warunkach ISO 9001? Jak to ma k*** wyglądać?! Kierownictwo
    > firmy zażyczyło sobie dokonania wzorcowania wszelkich urządzeń
    > pomiarowych. Czy ktoś gdzieś coś takiego robi w Polsce? Gdzie na
    > przykład zrobić wzorcowanie czy też kalibrację miernika grubości lakieru
    > jakiejś firmy-krzak albo chińskiej suwmiarki? Albo wagi kuchennej,
    > których miesięcznie się tu zużywa kilka? Czy np. mogę sam wzorcować za
    > pomocą np. kalibrowanych odważników? Czy ktoś kalibruje
> [...]
    zwariować moze każdy bo to choroba a nie stan umyslu od urodzenia. jak nie
    wiesz po co to sie robi to ci wytłumacze. chodzi o to że znak co go jutro
    zrobicie ma pasowac do słupka zrobionego przez kogoś innego 15 lat temu. Żeby
    było prościej to są tabele i z nich się odczytuje dla jakiej dokladności jakie
    moga być odchyłki. Bo inne są dla grabi a inne dla sworzni tłokowych. Ale i
    dla grabi są potrzebne bo jak się kijek zlamie to kupiony natępny ma pasować.
    W jakiej klasie ma co byc wykonane regulują pzrepisy a nie robol albo
    brygadzista. Konstruktor opiera się na pzrepisach. I jak napisze na rysunku
    tak ma być. Żeby trzonek do czeskiego mlotka zrobiony we Francji pasował to i
    Czesi i Francuzi muszą używać narzędzi pomiarowych co tak samo mierzą,
    oczywiście w granicach błędu przewidzianego dla narzędzi pomiarowych. I
    dlatego wszystkie narzęzdia pomiarowe używane przy produkcji muszą być
    sprawdzane. I nie ma że boli albo kosztuje. Czy ty po kursie dla bezrobotnych
    tą pracę dostaleś?