  • Data: 2019-08-21 21:27:50
    Temat: Re: Ładowanie (?) baterii alkalicznej
    Od: mk <lp.pw@myzskm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.08.2019 o 14:14, J.F. pisze:
    > Bo przychodza dwa inne pomysly:
    > -jesli bierze maly prad ... moze te 500mA na dlugo starczyly,
    > szczegolnie ze mozesz slabo pamietac ile dokladnie czasu ladowales.
    > ale to jakies 1/3 normalnego czasu pracy, to bys chyba musial pare
    > godzin ladowac,

    Nie wszystko dobrze pamiętam, ale jak wyglądał proces ładowania to
    dobrze pamiętam, bo ogniwa i przewody w moich łapkach trzymałem i raczej
    zniecierpliwienie przyszło dość szybko, a chodziło mi o uruchomienie na
    jeden dzień.

    Szczerze mówiąc, to skłaniam się w tej chwili, że możliwa jest wersja z
    zaśniedziałymi stykami, które się oczyściły przy wyjmowaniu... z drugiej
    strony, problem ten mi zbyt dobrze znany i jakoś nie wierzę, że nie
    pokręciłem bateriami w celu oczyszczenia styków... ale mogłem być zajęty
    przeklinaniem niedzielnego zakazu handlu i przeoczyć to rozwiązanie.
    Przyznaję, że tego nie pamiętam... Z trzeciej strony coś mi kołacze w
    łepetynie, że jednak wyciągałem baterie i na chwile odstawiłem na
    grzejnik, co by je podgrzać...

    > -komunikat nie jest z napiecia, tylko z software - po dwoch latach
    > domaga sie wymiany niezaleznie od napiecia.
    > Uznal ze wymieniles, wiec przestal protestowac ... az napiecie spadlo.

    Tam jest prościuteńka elektronika. Niby wyświetlacz LCD ze wskazaniem
    temperatury, ale armatura gazowo-wodna klasyczna znana z Termetów z
    dwoma pokrętłami nazywanymi dla zmyłki: "wydatek gazu" i "wybór
    temperatury".

    > Zapalanie jest w tym elektryczne ?
    > To chyba bierze momentami duzy prad, i opor wewnetrzny tez sie liczy.

    Tak. Zapalanie elektryczne i przy starcie największe obciążenie (pewnie
    do wysterowania zaworów, ale może i zapalnik też swoje bierze).

    > Ja baterie tylko w zegarkach i pilotach uzywam, to IMO - sa uczciwie
    > rozladowane ...
    >
    > Tak swoja droga ... tam w srodku jest MnO2 ?

    Wg opisów ogniwa alkalicznego tak. Co faktycznie jest w komercyjnie
    dostępnych ogniwach alkalicznych tego nigdy na tyle dogłębnie nie badałem.

    > On sie tak prosto odtwarza przy elektrolizie ?

    A czemu by nie? To że producent deklaruje takie ogniwo jako
    nieładowalne, to tylko dupochron... mogą być różne problemy z
    wyciekaniem, rozrywaniem, niezawodnością, których nie opłacało się
    producentowi rozwiązywać. W praktyce kilka razy da się ładować.

    pzdr
    mk