eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć? › Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
  • Data: 2017-11-11 22:25:55
    Temat: Re: Ładowanie z prądu zmiennego (przemiennego) na stały - jest taka możliwosć?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    a...@g...com wrote:

    > Oświetlenie miało by też posłużyć do lądowania gdybym chciał jednak
    > dłużej polatać a teraz szybko się ściemnia - ale ktoś dobrze zwrócił
    > uwagę na obroty jałowe (ok 2100) bo do lądowania odpuszczam gaz a
    > właśnie przed samym przyziemieniem światło jest najbardziej potrzebne -
    > nie pomyślałem o tym wcześniej.

    Regulator na obrotach jałowych powinien dać dobre napięcie. Pytanie ile
    uda się z niego pociągnąć prądu, zanim napięcie zacznie przysiadać...

    > Co do zamontowania to myślę to przylutować ale teraz zastanawiam się
    > jeszcze nad jakimś wyłącznikiem w razie czego.

    Jak przylutujesz na stałe, to na wyłączonym silniku ładowarka będzie
    rozładowywała akumulator. To nic, że nie będzie nic podłączone pod USB. Po
    paru dniach postoju akumulator będzie pusty, a one tego nie lubią.

    Natomiast jak najbardziej możesz podłączyć akumulator na stałe do
    regulatora.

    > uF,mF, i inne są dla mnie czarną magią i zupełnie nie wiem o co chodzi
    > ale nie proszę o wyjaśnienie bo raczej nie będę się w to zagłębiał.

    O kupienie odpowiedniego kondensatora, jeśli jednak wybierzesz opcję bez
    akumulatora :)

    > Jeżeli chodzi o max pobór prądu to obstawiam tel. średnio 1A, pomiar
    > temp głowicy i obrotów max 0,7A; lampki max pobierają 1,3A x 3 szt.,
    > kamerka pewnie ok 0,5A

    Czyli 6,1A, ale to po stronie USB (5V). Po stronie wejścia (14,5V) będzie
    mniejszy prąd - zakładając sprawność przetwornicy rzędu 80% wychodzi 2,6A.

    > Co do ilości iskier na obrót wału powiem jutro bo mam to ustawione na
    > obrotomierzu.

    To ma małe znaczenie - uzwojenie idące na cewkę może być zupełnie inaczej
    nawinięte niż uzwojenie ładujące (i nie ma powodu żeby nie było, w końcu
    inne parametry są tam istotne).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]