  • Data: 2019-10-13 16:56:58
    Temat: Re: Lamanie tajniki liczb przekletych
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.10.2019 o 15:25, Krzysztof Halasa pisze:

    > Nielegalność dotyczyła samej funkcji crypt (i w ogóle DES). Przez długi
    > czas eksport tej funkcji z USA i Kanady był nielegalny. Potrzebne było
    > specjalne zezwolenie (IIRC DoD, w końcówce chyba DoC). Jak chętnie DoD
    > wydawał takie zezwolenia, zwłaszcza na eksport do krajów "objętych"
    > COCOMem, to pewnie pamiętasz.

    Ale to, czy system z hasłami haszowanymi przez DES wolno było
    eksportować nie ma się kompletnie nijak do tego, czy te hasła były w
    /etc/passwd czy w /etc/shadow

    No więc ja ci mówię, że przez początkowe lata było wyłącznie /etc/passwd
    i tyle. passwd z haszowanymi hasłami było już co najmniej w Unix v6
    (1975), a może i wcześniej. Wynalazek shadow to jest ca. 1987, ale
    jeszcze głęboko w lata 90. wiele systemów tego nie miało...

    MJ
    PS. Nawiasem mówiąc, zniesienie restrykcji eksportowych na DES użyty do
    uwierzytelniania (czyli tak jak tu), a nie do szyfrowania plików, to
    jest bodajże 1989.