    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Latająca butla
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <4...@g...com>
    <58f0e741$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <58f10de6$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <1p2e603x4ki0z$.1k7xd8fc5pbfh.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    <1m3yv5uhydz3q$.lzl9dt33gauo$.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    Date: Tue, 18 Apr 2017 14:48:41 +0200

    Dnia Tue, 18 Apr 2017 04:51:42 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Można nie być milionerem, a dać radę wszędzie się dostać.

    Oczywiscie, ale jest roznica, czy wstane jak czlowiek, wsiade w auto i
    1.5h bede u celu, czy trzeba wstawac o 5 rano, zeby juz po 4h podrozy
    byc na stoku, a potem juz o 22 w domu ..

    Masz szczescie, bo juz znikl moj ulubiony pociag - Wroclaw-Szklarska
    Poreba 5h. 125 km.

    > No, bardzo ekscytująca rozmowa.

    To sie nie zrozumielismy widac.
    Ja nie czuje potrzeby pogadac z telefonem.

    Ale niektore funkcje Siri wydaja sie przydatne ... tylko nie u nas, bo
    u nas nie dzialaja.

    > No i dlatego Google Maps działają też offline.

    Wtedy chyba jeszcze nie mialy opcji offline, a jakosc samych map ...
    taka sobie. I informacji o korkach tez kiepska.

    > Był, ale to nie mialo znaczenia.

    Dla mnie mialo :-)

    > A czemu darmowe? Za darmo to sobie przerysuj mapę do zeszytu ołówkiem kopiowym.

    no widzisz, a Nokia obiecywala darmowe/wliczone w cene.

    > To prawda, jednym z powodów małej popularności wczesnego Androida w
    > Polsce był brak tanich/darmowych systemów z dobrymi mapami Polski,
    > bo Automapa na Androida była dopiero w 2012 i to była dość droga.
    > Ja z darmowych używałem Mavericka, który potrafił używać offlinowo
    > różnych darmowych map z różnych źródeł. To było do
    > łażenia/rowerowania po klifach.

    to chyba bardziej turystyczna. Czyli do samochodu malo przydatna.

    > Do samochodu miałem iGO (miałem
    > mapy z WinCE) no i Google Maps. Próbowałem TomToma i jeszcze paru
    > innych, ale tylko Google miał aktualną infomację o korkach.

    W Polsce tez, czy bardziej w zachodniej Europie ?

    Ja mialem doskonaly przyklad z Wroclawia - Google mapy mialo do d*.
    I drugi z Poznania - Nokia mapy miala do d* :-(

    > Na WinCE było więcej.

    Ale WinCE juz wypadl z konkurencji i byla Nokia albo Android.

    > Używałem coś tam na Simpadzie, to potrafiło nawet użyć zeskanowanych
    > map topo we współrzędnych Pułkowo 42.

    Znow - moze przydatna w turystyce, w zasadzie nieprzydatna w
    samochodzie.

    > Nie, nie chwalę dumbfona. To Ty chwalisz używanie smartfona jak dumbfona.

    Zlazles na tanie Samsungi, a to jeszcze dumbfony.

    > Dziś zaoferują Ci przestrzeń w chmurze.

    a ta chmura zrobiona z dyskow 1TB, 2TB czy SSD ?

    Sama chmura zas ... poczekamy, zobaczymy.
    Dysk nie sa za darmo, wiec ciekaw jestem, co im tak na moich danych
    zalezy.
    A moze licza na to, ze im zaplace co miesiac ?

    > Nie, nie mówię.

    > Człowiek z wizją mówi "damy radę wmówić narodowi że chce to co my
    > umiemy zrobić, a inni nie umieją"

    Czlowiek z wizja powie "damy rade wmowic, ze nasze jest lepsze" :-)

    Tak czy inaczej - nie chodzi i nie pyta po ulicy, tylko sam wpada na
    "genialny" pomysl.

    mieszkać w samotnych chatkach gdzieś pomiędzy skałami, to trzeba będzie pozagęszczać.
    Dadzą radę.

    > To posłuchaj tego DABu na w miarę klasycznym radiu Grunwald.

    Ale podejscie to samo - naziemne nadajniki.
    A nie "nadajniki niepotrzebne - kazdy ma internet"

    I chyba nie taka rewolucje Kaczkowski mial na mysli.

    J.