  • 11. Data: 2016-02-09 10:52:54
    Temat: Re: Latarka z Lidla wybucha
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Feb 2016 09:20:54 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Skąd się tacy biorą...

    Pyta "specjalista" od wysadzania WTC...

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-02-09 11:05:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 09 Feb 2016 10:26:22 +0100, slawek <f...@f...com> wrote:
    > Niezupełnie. Jeżeli jest CE to ktoś to nalepił. Jeżeli nie ty
    > nalepiłeś, to sprzedawca. Jeżeli sprzedawca nie potrafi wykazać że
    > nie on, to odpowiada sprzedawca. I tak dalej.

    Nie o to chodzi, chodzi o brak świadomości, że CE jest furtką do nic
    nie znaczącej jDEKLARACJI (zgodności). Wcale nie oznacza, że
    dopuszczenie do obrotu było na podstawie wyników jakiś badań czy
    urządzenie spełnia normy. Każdy producent może nadać znak CE na pałę
    deklarując zgodność. Gdy się okaże, że jednak nie jest zgodne
    (konkurencja zasponsorowała badania i donosik) to w przypadku towarów
    z Chin jest to problem importera, bo co pan zrobisz Chińczykowi.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2016-02-09 11:08:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości grup
    On Mon, 08 Feb 2016 16:21:26 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Niezupełnie. Jeżeli jest CE to ktoś to nalepił. Jeżeli nie ty
    >nalepiłeś, to sprzedawca. Jeżeli sprzedawca nie potrafi wykazać że to
    >nie on, to odpowiada sprzedawca. I tak dalej.

    Ale sprzedawca nie ma podstaw do nalepiania. Ma nalepic "wprowadzajacy
    do obrotu".
    Importer lub producent.
    A producent jest w Chinach i g* mu mozna zrobic, jesli nalepil
    bezpodstawnie.

    J.

  • 14. Data: 2016-02-09 11:10:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >Może dodaj do tego jeszcze 20 lat więzienia za brak znaczka...
    >Skąd się tacy biorą...
    >Jak ta cywilizacja się utrzymała, skoro przez parę tysięcy lat
    >ludziska robili wszystko bez CE...

    Techniki troche mniej bylo, a stol czy szafa nie grozily porazeniem
    elektrycznym.

    Tych norm bezpieczenstwa jednak troche przybywalo, nawet przed CE.
    A komu Rubin sie zapalil, ten je docenia :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-02-09 11:19:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Pyta "specjalista" od wysadzania WTC...

    Tutaj nie zajmuję się WTC, tylko projektowaniem i produkcją, zwracam ci
    uwagę. Ale nie dziwi mnie, że i tutaj merytorycznie ci ciężko...

  • 16. Data: 2016-02-09 11:50:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >Może dodaj do tego jeszcze 20 lat więzienia za brak znaczka...
    >Skąd się tacy biorą...

    Czy to moze ten ciul acmm co go w kfie mam?

  • 17. Data: 2016-02-09 12:23:05
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-02-08 15:52, J.F. wrote:
    [...]
    > No, nie tak calkiem, wszak chinczycy mase rzeczy robia i te nie
    > wybuchaja ... choc tu byc moze tez tylko jedna wybuchla :-)
    No nie wybuchają. Za to trują:
    http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/rakotworcze-k
    lapki-z-chin-zatrzymane-przez-celnikow,2895636,art,t
    ,id,tm.html
    http://www.fakt.pl/naukowcy-z-florencji-ostrzegaja-p
    rzed-butami-z-chin,artykuly,464399,1.html

    Nie mogę znaleźć linka, ale AFAIR były też w Polsce przypadki poparzeń
    chemicznych spowodowanych przez tego typu chińskie gówno. Tzn. klapki
    parzyły dzieciakom stopy. To nie ten przypadek, ale znalazłem coś
    podobnego: http://www.frazpc.pl/b/194972.

  • 18. Data: 2016-02-09 12:37:55
    Od: s...@g...com

    użytkownik Marek napisał:
    > Gdy się okaże, że jednak nie jest zgodne
    > (konkurencja zasponsorowała badania i donosik)

    Śmieszne. Yo Yo, kto by pomyślał:)
    podczas zabawy sznurek wykonany z elastycznego materiału może zacisnąć się na szyi
    dziecka powodując jego uduszenie
    http://publikacje.uokik.gov.pl/hermes3_pub/Wpis.ashx
    ?Id=174&version=

    Badania laboratoryjne wykazały, że produkty rażące prądem emitują prąd elektryczny o
    przekroczonej dopuszczalnej wartości maksymalnego napięcia
    http://publikacje.uokik.gov.pl/hermes3_pub/Wpis.ashx
    ?Id=2779&version=

    Przy 24V zabawka nie spełni swojej funkcji.

    Większość poważniejszych zgłoszeń pochodzi od sprzedawców
    albo konkurencji.
    https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php

  • 19. Data: 2016-02-09 13:08:44
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    > Czy to moze ten ciul acmm co go w kfie mam?

    Sam jesteś ciul.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 20. Data: 2016-02-09 13:17:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 9 Feb 2016 12:23:05 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    klapki
    > parzyły dzieciakom stopy. To nie ten przypadek, ale znalazłem coś

    Tak, ale zatrzymania kolejnych partii tych towarów były już post
    factum.

    --
    Marek