  • 1. Data: 2016-02-07 13:07:01
    Temat: Ochrona przed ESD
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    Czołem,

    Stacje lutownicze pewnej firmy na W mają grot połączony z PE przez
    kilkumegaomowy opornik. W sprzęcie, powiedzmy bardziej ekonomicznym,
    grot jest zwarty na ostro z PE. Nie jest to najlepsze rozwiązanie.
    Dotychczas obchodziłem problem podłączając stację do gniazdka bez PE i
    uziemiając lutownicę przez opornik 220komów. Niestety, z LF3000 to nie
    działa, na grocie jest około 70V (po odłączeniu uziemienia rośnie do
    111V). Co z tym zrobić?

    P.P.

  • 2. Data: 2016-02-07 14:11:32
    Temat: Re: Ochrona przed ESD
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    > uziemiając lutownicę przez opornik 220komów. Niestety, z LF3000 to nie
    > działa, na grocie jest około 70V (po odłączeniu uziemienia rośnie do

    Wyrzucić.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-02-07 18:08:40
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-02-07 o 14:11, AlexY pisze:

    > Wyrzucić.

    Biorąc pod uwagę, że większość dalekowschodniego sprzętu tak się
    zachowuje, możemy spodziewać się szybkiego zapełniania śmietników.
    A naprawianie świata należy zaczynać od siebie.

    P.P.