    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ledowe H4 - warto?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 9 Sep 2018 01:12:40 +0200

    Dnia Sun, 9 Sep 2018 00:01:20 +0200, Marek S napisał(a):

    > Na logikę: to nie żarówka kształtuje wiązkę światła lecz reflektor.
    > Oczywiście z zastrzeżeniem, że żarówka emituje światło na boki - a nie
    > do przodu. Nie wyobrażam sobie jak można wykonać "żarówkę" LED o takich
    > samych wymiarach co odpowiednik Hx, która by powodowała zniekształcenie
    > emitowanej wiązki.

    Tylko trzeba by taka zrobic, a to nie jest takie latwe.

    > Jedyna rzecz do jakiej można się przyczepić to jasność tego światła. Ale
    > ona może być również różna w przypadku zwykłych żarówek. Więc ten aspekt
    > odpada.

    Sa odpowiednie widelki w przepisach.

    > Czy coś jeszcze zostaje do uwzględnienia? Ja nie dostrzegam.
    >
    > W/g tych przemyśleń, zastąpienie zwykłej żarówki na rzecz LEDowej
    > niczego nie zmienia. Homologacja dla żarówek nie-LED nie przekonuje mnie
    > do opinii, że wsadzenie LED coś zepsuje.

    Nie o to chodzi. Masz uzywac homologowanej zarowki, bo homologacja
    stwierdza zgodnosc parametrow z wymogami.
    Jak uzywasz niehomologowanej, to masz klopot.

    Powstaje jednak pytanie, czy jakis producent, gdyby dobrze zrobil,
    moglby uzyskac homologacje, czy uslyszalby "ale to nie jest ZAROWKA".
    Bo przepisy sa dla zarowek.

    J.