  • 1. Data: 2018-09-07 18:04:05
    Temat: Ledowe H4 - warto?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Testował ktoś może takie wynalazki? Interesuje mnie czy są
    na rynku takie, które mają prawidłową linię odcięcia, nie wkurwiają
    innych użytkowników drogi. Czy raczej dać sobie spokój i montować halogeny?

    L.

  • 2. Data: 2018-09-07 18:08:18
    Temat: Re: Ledowe H4 - warto?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-09-07 o 18:04, Lisciasty pisze:
    > Testował ktoś może takie wynalazki? Interesuje mnie czy są
    > na rynku takie, które mają prawidłową linię odcięcia, nie wkurwiają
    > innych użytkowników drogi. Czy raczej dać sobie spokój i montować halogeny?

    Nie widzę możliwości by powstała ledowa haczwórka która będzie
    homologowana. Są oczywiście chinole bez homologacji ale będzie świecić
    wszędzie a nie tam gdzie trzeba. Wszystko przez kształt odbłyśników.

  • 3. Data: 2018-09-07 19:41:54
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 07.09.2018 Lisciasty <l...@p...pl> napisał/a:
    > Testował ktoś może takie wynalazki? Interesuje mnie czy są
    > na rynku takie, które mają prawidłową linię odcięcia, nie wkurwiają
    > innych użytkowników drogi. Czy raczej dać sobie spokój i montować halogeny?

    Testowali w 101 napraw TVN Turbo i wyniki były
    bardzo przyzwoite. Wujek G podpowiada, że był to
    odcinek 6 serii piątej. Ale konkluzja była
    oczywista- homologacji nie mają, używać nie
    wolno.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 4. Data: 2018-09-07 20:05:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-07 o 19:41, Dominik Ałaszewski pisze:
    > Ale konkluzja była
    > oczywista- homologacji nie mają, używać nie
    > wolno.

    Dodam jeszcze, że nawet gdyby miały bezcelową homologację to i tak nie
    byłoby można ich używać w miejsce żarówek bo reflektor ma homologację do
    szklaków. Nadruk jest na każdym reflektorze widnieje. Głupie to, ale
    takie mamy prawo.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2018-09-08 00:33:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > na rynku takie, które mają prawidłową linię odcięcia, nie wkurwiają
    > innych użytkowników drogi. Czy raczej dać sobie spokój i montować halogeny?

    Unia gdzie się da, to nakazuje wymianę żarówek tradycyjnych na (m.in.) LED.
    Może z rozpędu też zaakceptują żarówki H4 w technologii LED?

    Abstrahując od dywagacji prawniczych - do jednego z aut włożyłem
    konkretnie te:

    https://motoledy.pl/c-50,wg-typu-zarowki,h4/zarowka-
    led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

    Z tym, że reflektory jeszcze "klasyczne", szklane, sklejane, z dużym
    lustrem.
    Święcą moim zdaniem lepiej nawet, niż (w identycznym aucie) biskenony,
    zdecydowanie lepiej niż dobre H4.
    Linia odcięcia prawidłowa, nie tak ostra jak w biksenonach, bardziej jak
    w tradycyjnych żarnikowych.
    To, co dobre: na drogowych plama światła im bliżej osi reflektora (czyli
    dalsza odległość świecenia), tym jaśniejszy snop - więc nie świeci
    super-jasno od razu od zderzaka, co czasem powoduje oślepienie. Podobnie
    na mijania. Inaczej mówiąc - subiektywnie podobna jasność oświetlania
    drogi i na 15 metracj, i na 50 metrach, i na 80 metrach.
    Bardzo dobrze widać znaki drogowe, linie na drodze, i rejestracje pojazdów.
    Auta policyjne "świecą się" od pół kilometra.
    Co ważne - przez jakiś niecały rok czasu nikt z "przeciwników" ani razu
    nie mignął, że się go oślepia, a sporo jest jeżdżone po nocy, po prawie
    całej Polsce.

    Ze swojej strony mogę polecić ten konkretny model.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-09-08 02:30:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Sep 2018 20:05:11 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    > byłoby można ich używać w miejsce żarówek bo reflektor ma homologację do
    > szklaków. Nadruk jest na każdym reflektorze widnieje. Głupie to, ale

    Hm, czy na pewno ?
    Gdyby ktos zrobil kompatybilne zrodlo swiatla i homologowal - nie
    mozna by uzywac ?

    Czy raczej nie mozna by homologowac, skoro w tytule przepisu stoi
    "zarówka" ?

    J.

  • 7. Data: 2018-09-08 02:35:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Sep 2018 00:33:21 +0200, Adam napisał(a):

    > Unia gdzie się da, to nakazuje wymianę żarówek tradycyjnych na (m.in.) LED.
    > Może z rozpędu też zaakceptują żarówki H4 w technologii LED?

    Regulacje samochodowe podpadaja pod ONZ ... choc EU mogla dopuscic u
    nas, ale co - wymieniac przy wyjezdzie ... do Rosji ?

    > Abstrahując od dywagacji prawniczych - do jednego z aut włożyłem
    > konkretnie te:
    > https://motoledy.pl/c-50,wg-typu-zarowki,h4/zarowka-
    led-h4-12v-24v-canbus-lumileds-zestaw,169.html

    Wygladaja fachowo, ale ta cena ...

    No i ciekaw jestem tego
    "Wbudowany układ elektroniczny nie powoduje wyświetlania błędu
    spalonej żarówki w samochodach posiadających szynę CANBUS."

    Wstawiac oszczedny LED z dodatkowym opornikiem, zeby bral tyle pradu
    co zwykla zarowka ? :-)

    Choc jesli swieci lepiej ...

    > Co ważne - przez jakiś niecały rok czasu nikt z "przeciwników" ani razu
    > nie mignął, że się go oślepia, a sporo jest jeżdżone po nocy, po prawie
    > całej Polsce.

    Sie ludzie chyba przyzwyczaili i nie migaja, bo mam wrazenie ze co
    drugi oslepia :-)

    J.

  • 8. Data: 2018-09-08 09:58:24
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > pojazdów.
    > Auta policyjne "świecą się" od pół kilometra.

    skoro świecą się odblaski z daleka to świadczy, że reflektory nie świecą
    tylko tam gdzie trzeba....

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2018-09-08 10:36:43
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2018-09-08 o 02:35, J.F. pisze:
> [...]

    > spalonej żarówki w samochodach posiadających szynę CANBUS."
    >
    > Wstawiac oszczedny LED z dodatkowym opornikiem, zeby bral tyle pradu

    Komputer puszcza impuls napięcia na żarówkę nie powodujący jej
    zaświecenia, więc na pewno nie ma w tym ledzie rezystora pobierającego
    55W bo by to niezła grzałka była.

  • 10. Data: 2018-09-08 11:43:44
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 7 Sep 2018 18:08:18 +0200, sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    >Wszystko przez kształt odbłyśników.

    Jedynie soczewki dają jako takie odcięcie przy ledach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06