  • 21. Data: 2016-02-18 15:14:03
    Temat: Re: Ledy "same" swiecą- chyba już było;)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kris,

    Thursday, February 18, 2016, 10:42:07 AM, you wrote:

    [...]

    > A przy okazji- testował ktoś cos takiego:
    > http://www.aliexpress.com/item/2W-4W-E14-220V-AC-LED
    -Filament-Candle-Bulbs-360-Degree-bulb-New-Design-la
    mp-Replace/32359450357.html?spm=2114.01010208.3.46.9
    RW8oS&ws_ab_test=searchweb201556_1,searchweb201644_4
    _505_506_503_504_9911_502_10001_10002_10017_10010_10
    005_10011_10006_10003_10004_10009_10008,searchweb201
    560_2,searchweb1451318400_-1,searchweb1451318411_645
    1&btsid=75176f28-383e-494d-9a4a-5dfc60dbfeeb
    > Skrócony link: http://skroc.pl/ledy

    Mam dwie takie, kupione bodaj w Castoramie. Silny efekt stroboskopowy,
    co dla mnie jest dziwne, bo jestem dość odporny. Poszły na korytarz,
    bo do normalnego użytku się nie nadają. Moc rzędu 4W a świecą jak
    żarowe max. 25W.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2016-02-18 15:17:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > A wiesz, jakie Intel ma przebicie na piasku...

    Piasek nie jest gotowym produktem a tu mowa o cenie produktów
    gotowych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2016-02-18 16:09:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    v...@g...com pisze:

    > Kupują energooszczędne led które mają
    > być tanie, kupują matowe.
    >
    > Przypadkiem rzuciłem okiem na żarówki,
    > tyle oznaczeń teraz na pudełku, można się pogubić.
    >
    > Żarówka 40W z bańką przeźroczystą - 415 lumenów
    > -/- matową - 320 lumenow

    To dane tego samego producenta opisujące ten sam model żarówki
    produkowanej w dwóch wariantach bańki?

    > Jeśli takie są straty w LED jak w żarówce
    > i wynikają z zatrzymania 25% światła na bańce,
    > po co robić energooszczędne LED i tyle światła
    > zatrzymywać?

    Kiedy jeszcze wolno było produkować żarówki matowe do użytku
    domowego, porównałem halogeny montowane w klasycznej bańce z
    klasycznym gwintemo, oba tego samego renomowanego producenta.
    Podawał te same lumneny. Przeczytałem też jakieś opracowanie
    teoretyczne, z którego wynikało, że matowa bańka pochłania
    coś koło pół procenta światła. To był jakiś biały proszek
    napylony od środka, który dało się zetrzeć palcem z rozbitej
    żarówy. W ogóle jak pierwszy raz przeczytałem o *zakazie*
    matowych żarówek, pomyślałem, że dziennikarz coś pokręcił
    i chodzi o *nakaz*, to by miało sens. W przypadku LED, sens
    jeszcze większy.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2016-02-18 17:33:32
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 18.02.2016 o 13:20 <v...@g...com> pisze:

    > Żarówka 40W z bańką przeźroczystą - 415 lumenów
    > -/- matową - 320 lumenow

    Nie należało by raczej kandeli porównywać? Bo to, że matowa bańka powoduje
    rozpraszanie światła jest dosyć oczywiste, po to ona jest.

    --
    SW3
    ----

  • 25. Data: 2016-02-18 18:21:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    >Nie należało by raczej kandeli porównywać?

    Absolutnie nie - lumeny to niejako "calkowita moc swiatla",
    a kandele to "emitowana w mierzonym kierunku i przeliczona na
    steradian".

    >Bo to, że matowa bańka powoduje rozpraszanie światła jest dosyć
    >oczywiste, po to ona jest.

    W lumenach to jednak pokazuje tlumienie banki - i IMO 0.5 % to byloby
    troche za malo, ale 5% ... byc moze..

    W kandelach - jesli oryginalna lampa swiecila dookolnie (jak zwykla
    zarowka), to rozpraszania nie ma.
    Jesli to byl jednak reflektorek, ktory swiecil w jedna strone, to mat
    zmienia jasnosc (parametr mierzony w cd) i to moze nawet dosc
    poteznie.
    Tu jest problem z diodami - LED 2000mcd bez szczegolowego wykresu
    rozkladu nic nie mowi, no chyba, ze ktos lacze dalekosiezne sobie
    robi.

    I jest jeszcze jedna wielkosc - jaskrawosc, mierzona w cd/m^2 - o, to
    jest to co widzimy okiem i co matowy klosz zmienia poteznie.

    J.

  • 26. Data: 2016-02-18 19:14:05
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ps.com...

    > Ludziska za sprzet do dzwonienia zwany iPhon po kilka tysięcy złotych
    > płacą a można sprzęt z tą samą funkcjonalnością za równowartość 15 zł
    > kupić
    > http://www.tvp.info/24074724/brzydki-ale-tani-indie-
    wypuscily-smartfona-za-15-zl

    Kupie za rupie! :)
    No, jeśli nawet biedni sobie pozwola, to czyż nie o to chodzi, że będą
    chociaż te nędzne grosiny, ale płacić?
    Tylko, żeby się jakichś oszustów nie namnożyło, że "taniej podzwonisz", a
    wydymają na więcej kasy, niż w całej wiosce...

    A skoro-m przy pamięci, to czy ktoś wie może, czy do urządzenia Arirang 1201
    też się ktoś dorzucał? :) W każdym razie, kupić chcę i szpanować chcę :))

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 27. Data: 2016-02-18 19:45:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W lumenach to jednak pokazuje tlumienie banki - i IMO 0.5 % to byloby
    > troche za malo, ale 5% ... byc moze..

    Dlaczego by miało być aż 5%? Przecież zmatowieni szkła (na przykład
    przez chemiczne trawienie) polega na zrobieniu na jego powierzchni gór
    i dolin. Tworzą się maleńkie ni to pryzmaty, ni soczewki, równoległy
    strumień światła zamieniany jest na lekki bałaganik. Nie ma tam niczego,
    co by światło dodatkowo pochłaniało. Podobnie jest z tymi delikatnymi
    napyleniami -- wygląda to jak biały proszek, ale są to przezroczyste
    kuleczki. Zło tkwiące w matowych żarówkach wmówił ludziom ten Łotysz czy
    Estończyk, który stworzył dyrektywę żarówkową (i ślad po nim zaginął).

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2016-02-18 19:51:43
    Od: v...@g...com

    użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > To dane tego samego producenta opisujące ten sam model żarówki
    > produkowanej w dwóch wariantach bańki?

    Nie. Pierwsza przeźroczysta PILA ta jaśniejsza
    ma 100 omów, ta druga matowa ANS specjal
    matowa ma 98 omów jest niby do sygnalizacji
    świetlnej, ale jej rezystancja wg. mnie
    na to nie wskazuje, ot tylko głupie oznaczenie
    producenta.

  • 29. Data: 2016-02-18 20:14:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    v...@g...com pisze:

> [...]
    > matowa ma 98 omów jest niby do sygnalizacji
    > świetlnej, ale jej rezystancja wg. mnie
    > na to nie wskazuje, ot tylko głupie oznaczenie

    Sama oporność niewiele mówi, ale też na coś wskazuje.
    W rozgrzanym włóknie oporność spada wielokrotnie -- jak
    bardzo, to zależy od osiągniętej temperatury. A ta zależy
    od geometrii włókna. Konsekwencje są dwie: bardziej gorące
    włókno świeci jaśniej, czyli przetwarza energię z większą
    sprawnością. Druga jest taka, że dość gwałtownie maleje
    trwałość. Tak więc żarówki o tej samej mocy można mieć
    rozmaite. Tu widać jak bardo mylą się ci, co wierzą w tzw.
    "spisek żarówkowy" mający ograniczyć żywotność. Porozuminie
    między firmami zapewne jakieś było, ale sprowadzające się
    do ustalenia, że nie będziemy robili żarówek o marnej
    sprawności, za to długowiecznych. A nade wszystko nikt nie
    będzie próbował podkopać konkurencji reklamą "nasze żarówy
    świecą trzy razy dłużej niż ich".

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2016-02-18 20:37:44
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Sama oporność niewiele mówi, ale też na coś wskazuje.
    > W rozgrzanym włóknie oporność spada wielokrotnie

    Spada? Mnie uczono, że rośnie wraz ze wzrostem temperatury...

    Czarek