  • 1. Data: 2016-02-17 20:56:24
    Temat: taki tam problem ze wzmacniaczem.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    dawno temu, słuchałem "muzyki" w aucie. niekiedy basami zrzucałem śnieg
    z tylej szyby. ale to było pokolenie temu. teraz zero muzyki, zero
    radia. zapragnąłem jednak mieć urządzenie BT->głośniki w aucie, głównie
    z powodu słuchowisk, audiobooków. Moja rola polegała na polutowaniu
    wtyczek i kabelków. Wzmacniacz jest na układzie TDA7297(ebay), więc
    cośtam grać powinien. niestety, po pogłośnieniu, od 30-100% głównie
    charczy. BT daje dobry dzwięk, bo sprawdzałem na słuchawkach. Co mógłbym
    sprawdzić, czemu dzwięk jest nieprzyjemny? może ten układ na 12V tak
    poprostu działa?

  • 2. Data: 2016-02-17 21:05:56
    Temat: Re: taki tam problem ze wzmacniaczem.
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

> [...]
    > dobry dzwięk, bo sprawdzałem na słuchawkach. Co mógłbym sprawdzić,
    > czemu dzwięk jest nieprzyjemny? może ten układ na 12V tak poprostu

    Jeśli nie przesterowany to zbyt mała wydajność zasilania, za duża
    rezystancja przewodów, za mały elektrolit przy TDA7297.

    Masz kabelki jak postronki od samych klem?

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2016-02-17 21:58:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.02.2016 o 21:05, PiteR pisze:

    > Jeśli nie przesterowany to zbyt mała wydajność zasilania, za duża
    > rezystancja przewodów, za mały elektrolit przy TDA7297.
    >
    > Masz kabelki jak postronki od samych klem?

    nie. kabelki są z oryginalnej instacji producenta. ze 2.5mm kwadrat. a
    kondziorek jest duży, ale na 25v, więc pojemność niewielka. jest to
    zamontowane w aucie. ale kondensator mógłbym dac większy, na 100% jest z
    czego wydłubać. jaki byłby napewno wystarczający? ile uF?
    ToMasz

  • 4. Data: 2016-02-17 22:29:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

> [...]
    > niewielka. jest to zamontowane w aucie. ale kondensator mógłbym
    > dac większy, na 100% jest z czego wydłubać. jaki byłby napewno

    jeśli 2.5mm hmm to raczej kondensator nie pomoże za mocno

    No to seria szybkich testów :)

    - inne radio w to miejsce
    - czy głośniki wyrabiają podobną moc
    - żarówka od świateł albo dwie i ile jest woltów
    - czy po zapaleniu silnika poprawia się dzwięk
    - na próbe pociągnięcie spod maski kabli od klem
    - podłączenie na stole pod monster zasilacz :)

    Zastanawia mnie, że już przy 30% masz objawy.

    A weź spróbuj z wpietymi słuchawkami (bo domyslam się ze bierzesz
    sygnał z wyjścia słuchawek i przesterowujesz wzm)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2016-02-17 23:38:59
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-02-17 o 20:56, ToMasz pisze:
> [...]
    > charczy. BT daje dobry dzwięk, bo sprawdzałem na słuchawkach. Co mógłbym
    > sprawdzić, czemu dzwięk jest nieprzyjemny? może ten układ na 12V tak

    Coś przesterowujesz. Głośnik ma jaką impedancję albo chociaż rezystancję?

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2016-02-18 21:14:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.02.2016 o 22:29, PiteR pisze:

> [...]
    >
    > A weź spróbuj z wpietymi słuchawkami (bo domyslam się ze bierzesz
    > sygnał z wyjścia słuchawek i przesterowujesz wzm)

    napieprzyłem składając po ciemku z kablami. jak już wspominałem,
    słuchałem audiobooków i dopiero po puszczeniu sygnałów testowych okazało
    się że źle podłączyłem kable. nie wiem jak można je źle podłączyć, tak
    aby wszystkie głośniki grały i charczały. głośniki mają 4 omy i są dwa z
    porzodu i dwa z tyłu. \
    teraz dałem w pary dwa lewe i dwa prawe i działa. nie powiem że jest
    ładnie, że dźwięk jest hifi, ale działa tak jak normalny telewizor, albo
    takie sobie radyjko stereo.
    dzięki za pomoc

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-02-18 23:42:39
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-02-18 o 21:14, ToMasz pisze:

> [...]
    > teraz dałem w pary dwa lewe i dwa prawe i działa. nie powiem że jest
    > ładnie, że dźwięk jest hifi, ale działa tak jak normalny telewizor, albo

    pdf pod nos, kalkulator w łapki i widzisz, że po pierwsze 15W masz przy
    10% zniekształceń, po drugie ograniczenie prądowe 2A. Powinieneś mieć
    przynajmniej 8omów, a jak masz 4-omowe głośniki równolegle to masz dwa
    omy. W zależności od konstrukcji ogranicznika możesz mieć obcinanie już
    przy całkiem niewielkiej mocy.

    Pozdrawiam

    DD