    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Lepsze swiatla
    Date: Mon, 15 Jul 2013 16:20:52 +0200

    >Widze na Allegro jakies H4 Boscha:
    >http://allegro.pl/zarowka-bosch-h4-90-12v-55w-90-mo
    cy-zarow-i3328816812.html
    >To sa normalne halogeny, czy tzw. ksenony?

    Nie, to nie sa tzw ksenony.
    Te tzw to nie zarowki, tylko lampy wyladowcze (zwane tez palnikami) -
    nie maja wolframowego wlokna, maja dwa konce a swieci łuk elektryczny
    miedzy tymi koncami - dlatego wymagaja dodatkowo specjalnej
    przetwornicy.

    Te to "normalne halogeny", moze troche lepsze, bo z domieszka ksenonu
    (ciezki gaz szlachetny podnosi osiagi zarowek).

    >Moge cos takiego zamontowac zamiast "zwyklych" zarowek?

    Mozesz, homologacje maja, czyli wymienne sa.
    (bywaja zarowki wiekszej mocy, "typu" H4 czy innych, "not for use on
    road". Tam jest ryzyko ze np 90W cos przepali).

    >Bedzie roznica?

    Hm ... homologacja obejmuje tez parametry swietlne, jak oni licza te
    +90% to nie wiem, bo tolerancje ilosci swiatla sa znacznie mniejsze.

    >A moze cos innego?
    >No przeciez mowilem, ze sie nie znam...

    Obejrzyj lampy - byc moze czas na nowe, ale to wiekszy wydatek.

    J.