  • Data: 2019-03-25 04:34:54
    Temat: Re: Li-ion
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-03-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Wydaje mi sie, ze kiedys widzialem informacje o SOCl2 ... a to brzmi
    > jakos podejrzanie.
    > Ale moze to w jednorazowych bateriach bylo, albo sie myle i niegrozne
    > jest ... podobnie jak inne skladniki, a zdaje sie, ze jest tego
    > mnostwo typow.

    > Ale tu pisza o LiC6 na ujemnej elektrodzie
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery
    >
    > I tak do konca nie wiem - zwiazek chemiczny, czy bardziej metaliczny
    > lit na graficie ..

    Świat jest obecnie tak paranoidalny odnosnie wszystkiego co chemiczne,
    że nawet nie analizując składu jestem pewien, że nic we współczesnych
    bateriach super toksycznego nie ma. Co do metalicznego litu, to ile go
    tam jest (jeśli już) i dlaczego miałby stanowić jakiekolwiek
    niebezpieczeństwo w tym pożarowe?

    Dokładnie.

    --
    Marcin