  • Data: 2009-01-22 21:02:09
    Temat: Re: Literatura - niezbednik
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gabriel" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:gklgj6$26b$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Przy czym nadmieniam, ze preferuje zwykle ksiazki - nie moge czytac duzo
    na
    > monitorze.

    I jeszcze porcja z sasiedniej grupy (archiwum pl.comp.grafika),
    zaproponowana przez Rafała T. (a mozecie mi wierzyc, ze jest to osoba, ktora
    zna sie na rzeczy):

    <cytat>
    "Ponieważ projektowanie layout-ów stron jest tylko skrawkiem grafiki
    projektowej to odsyłam do podstaw-podstaw czyli kompozycji i koloru

    Kompozycja i psychofizjologia widzenia
    ***** Sztuka i percepcja wzrokowa - R.Arnheim
    ***** Sztuka i zludzenie - Gombrich
    **** Punkt linia a płaszczyzna - Kandyński
    **** Teoria widzenia - Strzemińki
    *** Aktywność wizualna czlowieka - Jan Młodkowski
    *** Oko i obraz - Deręgowski

    Teoria barw:
    **** Historia koloru w dziejach malarstwa europejskiego - M, Rzepińska
    **** Kolor w malarstwie -J.M. Parramon - WSiP -1984
    *** Barwy i psychika . S.Popek "
    </cytat>

    Ilosc gwiazdek swiadczy o "must have" danej pozycji:)

    Tyle tylko, ze nalezy pamietac, ze te pozycje to dotycza spraw zwiazanych z
    grafiką i malarstwem w sensie ogolnym - niekoniecznie odnosnie projektowania
    serwisow www. No i sa niezle drogie;) Ale pozwalają na zdobycie cennej
    wiedzy z zakresu, ktory dla webdesignera jest niezbedny.

    I w podsumowaniu dodam jeden z komentarzy jaki wtedy padl. Na pytanie, czy
    po przeczytaniu tych ksiazek bedzie sie dobrym grafikiem padla niezywkle
    celna odpowiedz - "Nie. Ale bedzie sie oczytanym czlowiekiem" :)

    Czyli to jest to, do czego zmierzam: najpierw zdobyc pewna wiedze dzieki
    ksiazkom, a w praktyce juz wykorzystac podwaliny teoretyczne.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl - Monitoring Komputera