  • 1. Data: 2009-01-14 20:03:50
    Temat: Literatura - niezbednik
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    No i trzecie pytanie (celowo nie umieszczam wszystkich w jednym watku, zeby
    ich nie mieszac, bo w sumie kazde z innej parafii).

    Akurat jestem teraz chory, wiec jak zawsze kiedy mam mozliwosc oddaje sie
    swojemu hobby - czyli stronom www.

    Czy mozecie polecic cos wartego przeczytania, co ukazalo sie w ostatnim
    czasie? Przyznam sie, ze ostatnio ze wzgledu na prace zawodową (nic
    zwiazanego z informatyka) nie mialem stycznosci z literatura na ten temat.

    Dla mnie swego rodzaju kanon, to:
    - "Projektowanie serwisow www. Standardy sieciowe" Zeldman
    - "Artystyczne projektowanie stron internetowych" Beaird
    - "Zen stosowania css" Shea, Holzschlag
    - wszystkie wydane w Polsce ksiazki E. Meyera
    - "Nie każ mi myslec" Krug

    W sumie dobre jest tez "Kuloodporne strony internetowe" Cederholm

    Zamowilem sobie dwa dni temu w Merlinie takze:
    "Layout - zasady/kompozycja/zastosowanie"
    "Logo" - to odnoscie CI, po angielsku (dodaje, jakby pozniej ktos znalazl,
    ze wyszlo juz po polsku)
    "Twórcze projektowanie"
    "WWW.Corporate Identity" - to tez po angielsku

    Ma ktos jakas opinie na ich temat?
    Albo jest w stanie polecic cos, co moge w okresie choroby przeczytac? Po
    tematach ksiazek widzicie, ze interesuja mnie rozne aspekty projektowania
    stron www.

    Przy czym nadmieniam, ze preferuje zwykle ksiazki - nie moge czytac duzo na
    monitorze.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl - Monitoring Komputera

  • 2. Data: 2009-01-15 18:41:10
    Temat: Re: Literatura - niezbednik
    Od: Kamil Nowak <i...@k...com>

    Gabriel pisze:
> [...]

    > ze wyszlo juz po polsku)
    > "Twórcze projektowanie"
    > "WWW.Corporate Identity" - to tez po angielsku

    Witam
    Co jest Twoim hobby projektowanie stron czy może _czytanie książek_ z
    tego zakresu? :) Wyluzuj, życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
    --
    # Pozdrawiam
    # Kamil Nowak

  • 3. Data: 2009-01-15 19:38:59
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil Nowak" <i...@k...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Co jest Twoim hobby projektowanie stron czy może _czytanie książek_ z
    > tego zakresu? :) Wyluzuj, życzę szybkiego powrotu do zdrowia.

    No ale jedno wyklucza drugie? :)
    Lubie czytac ksiazki. A niestety nie dam rady czytac za bardzo z net nic, co
    jest dluzsze niz 2-3 strony.
    A uczyc sie z czegos trzeba:)

  • 4. Data: 2009-01-21 19:52:53
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Gabriel" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
    > - wszystkie wydane w Polsce ksiazki E. Meyera

    Dodam, ze naprawde warta jest polecenia (ale dla tych, ktorzy juz nieco
    lizneli css) ksiazka "CSS. Kaskadowe arkusze stylów. Przewodnik
    encyklopedyczny. Wydanie III" Erica Meyera.
    W sumie ukazala sie stosunkowo niedawno - luty 2008, a jej aktualnosc na
    rynku zachodnim dotyczy roku 2006, ale wszystkie zawarte w niej informacje
    są aktualne. Zatem nie nalezy sie przejmowac w tym wypadku, ze polscy
    wydawcy zaliczyli dwuletnią obsuwę w stosunku do oryginału.
    Moge zdecydowanie polecic.

  • 5. Data: 2009-01-22 13:19:46
    Od: pobidowski <p...@g...com>

    Zobacz jak ja sobie poradziłem z tym problemem -
    http://webtroubles.blogspot.com/2009/01/jaka-literat
    ura-na-start.html

  • 6. Data: 2009-01-22 13:57:56
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 14 Jan 2009 21:03:50 +0100, Gabriel napisał(a):

    > Czy mozecie polecic cos wartego przeczytania, co ukazalo sie w ostatnim
    > czasie? Przyznam sie, ze ostatnio ze wzgledu na prace zawodową (nic
    > zwiazanego z informatyka) nie mialem stycznosci z literatura na ten temat.

    Ode mnie:
    http://helion.pl/ksiazki/wwprot.htm

    IMO naprawdę dobra książka, bez typowego smędzenia, wstępów opisujących
    jakieś podstawy (co wciąż nader często spotykam).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2009-01-22 18:23:30
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ode mnie:
    > http://helion.pl/ksiazki/wwprot.htm
    > IMO naprawdę dobra książka, bez typowego smędzenia, wstępów opisujących
    > jakieś podstawy (co wciąż nader często spotykam).

    A widzisz. Bardzo dlugo sie zastanawialem nad ta ksiazka. Ostatecznie wybor
    padl na kilka innych pozycji.
    Niestety Helion zamiescil na probe do przeczytania bardzo slaby fragment
    ksiazki, ktory IMO pelni juz role jedynie zapelniacza tresci (nie w sensie,
    ze nieciekawy temat, wprost przeciwnie - mozna by mu poswiecic osobnych
    kilka publikacji).

    Ale skoro Twoja opinia jest pozytwna - juz przed chwila zamowilem te
    pozycje.

    Dzieki!

  • 8. Data: 2009-01-22 18:27:05
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Gabriel" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Przy czym nadmieniam, ze preferuje zwykle ksiazki - nie moge czytac duzo
    na monitorze.

    Dzis dostalem info z newslettera heliona o powrocie do sprzedazy ksiazki:

    "Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych" Jakoba Nielsena

    Jej cena wynosi 99.00 zł.
    Opis na stronie: http://helion.pl/ksiazki/ofuser.htm

    Dzis poszlo zamowienie:)

  • 9. Data: 2009-01-22 18:38:36
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "pobidowski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > Zobacz jak ja sobie poradziłem z tym problemem -
    > http://webtroubles.blogspot.com/2009/01/jaka-literat
    ura-na-start.html

    Ok. Zgadzam sie - "PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Vademecum
    profesjonalisty. Wydanie trzecie" http://helion.pl/ksiazki/phmsv3.htm jest
    bardzo dobra pozycją. Warta kazdej wydanej na nia zlotowki. Wydanie tez jest
    solidne - nie rozleci sie nawet po kilkudziesieciu przeczytaniach;)

    Reszta, czyli podpatrywanie innych, o czym wspominasz na stronie tez jest
    ok:) Ale jak juz napisalem - w przypadku moich oczu nie jest mozliwe
    przeczytanie czegos, co jest dluzsze niz powiedzmy 2 strony tekstu na
    monitorze. Po prostu moj wzrok na to nie pozwala. Wiec musze korzystac ze
    zwyklych ksiazek. Albo drukuje poradnik z sieci i czytam.

    Poza tym jest pewien kanon, ktory kazdy (czy poczatkujacy, czy zaawansowany
    webmaster) musi przeczytac.

  • 10. Data: 2009-01-22 20:39:42
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 22 Jan 2009 19:23:30 +0100, Gabriel napisał(a):

> [...]
    > ze nieciekawy temat, wprost przeciwnie - mozna by mu poswiecic osobnych

    To znaczy wiesz, zależy co czytałeś wcześniej :)
    Ale ja np. z Nilsena trochę się nauczyłem rzeczy, trochę oczywistości
    przebiegłem, a tutaj np. rozdział o kolorach był dla mnie niesamowicie
    odkrywczy, bo ja z kolorami trochę na bakier a tutaj wyjaśnione jest chyba
    wszystko co istotne w kontekście www.

    W pracy też się inni zainteresowali prototypowaniem jako takim, dotychczas
    to robiliśmy w photoshopie a on jest w tym temacie biedny :D

    Jeszcze do końca nie dotarłem, ale ogółem bardzo mi się podoba. Jeśli ktoś
    ma kontropinię to zapraszam do dyskusji :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net