  • Data: 2020-01-12 16:51:48
    Temat: Re: Ludzie piece strugają
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 12 Jan 2020 06:40:31 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Ciekawe nie? Łuk na końcu elektrody ją topi, a same ampery płynące przez ten sam
    drut go nie topią. Nigdy tego nie zrozumiem.

    Opór. Albo jak kto woli - napiecie.
    Moc to napiecie razy prad.
    Miedz dobrze przewodzi, napiecie male - wiec kabli do spawania nie
    topi.
    Stal znacznie gorzej przewodzi, ale ciagle na tyle dobrze, ze przeplyw
    pradu elektrody nie topi.

    Natomiast w łuku elektrycznym napiecie srednie, kilkadziesiat V, moc
    duza, to i topi koniec elektrody.
    Kto ciekawy moze o roli elektronow i jonow w łuku poczytac.

    > Tylko kwestia czasu. Jak trzeba zbyt długo czekać to nie ma zabawy.

    Nie tylko, bo idealnej izolacji nie zrobisz, wiec z mocy wynika jakas
    temperatura rownowagi.

    > A jak chcesz dmuchać gazem osłonowym to się będzie intensywnie

    Ale ja nie chce intensywnie dmuchac. W zamknietej przestrzeni z
    drobnymi szczelinami wystarczy mi niewielki przeplyw.

    > chłodzić, trzeba walić grubym łukiem.
    >A to w ogóle miał nie być łuk tylko oporowo.

    OP pisał o łukowym piecu - takie tez sa.

    J.