    From: dantes <d...@q...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Ludzie piece strugają
    Date: Sun, 12 Jan 2020 18:03:45 +0100
    <qv4m82$gad$1$SirRobak@news.chmurka.net> <qv6ugq$1hh8$1@gioia.aioe.org>
    <qv7k7r$a2r$1$SirRobak@news.chmurka.net> <qv9845$4ak$1@gioia.aioe.org>
    <qv9dqm$e43$1$SirRobak@news.chmurka.net> <qv9fek$150i$1@gioia.aioe.org>
    <qvc32f$qrh$1@gioia.aioe.org> <qvfhfj$954$1$SirRobak@news.chmurka.net>

    Dnia Sun, 12 Jan 2020 17:28:41 +0100, Sir_Robak napisał(a):

    > Czyli pozostaje spróbować z projektem i małą spiralą i zobaczyć czy się
    > to w ogóle nada do takiego amatorskiego celu.

    Dokładnie.
    Najdroższe to będą tranzystory i kondensatory:
    - tranzystory: IRF P064N x2
    - kondensatory: 2,2 [uF] x8
    Nie mam czasu w tej chwili sprawdzać, ale możesz po-google'ać.
    Kondensatory to można wydłubać z UPS'a, zdobytego na szrocie.

    Generalnie proponuje zacząć o poszukania:
    1. obudowy (do której wejdą 2 i 3),
    2. kondensatorów,
    3. radiatorów do tranzystorów,
    4. reszta to drobiazgi na PCB,
    5. PCB dopasować do obudowy.

    Co do tranzystorów to zwróć uwagę na to, że w projekcie
    autor przykręcił je do obudowy. Tylko tam są podkładki izolacyjne
    (izolujące elektrycznie), najprawdopodobniej z miki.
    Zrobił tak bo to prototyp. Nie jestem zwolennikiem takiego "chłodzenia"
    tranzystorów. Najlepiej jak każdy tranzystor będzie miał własny radiator.

    A żeby daleko nie szukać to poszukaj jakiegoś spalonego zasilacza do PC.
    Masz gotową, elegancką obudowę, radiatory do tranzystorów,
    wentylator do chłodzenia radiatorów, włącznik 24V (ten od 220 250V).
    Gniazdo bezpiecznikowe, toroidy.

    W miejsce gniazda 220[V] wstawisz sobie jakąś nietypowa wtyczkę + przewody
    + klemy i do ...akumulatora.
    Akumulator jakiś tam znajdzie się w garażu. Sprzęt do podładowywania
    akumulatora też jakiś tam już w garażu jest.
    No i można zaczynać się bawić.

    > A pytanie nie wie ktoś może czy są rozwiązania gotowe bez rujnowania
    > budżetu? (pomijając to coś a alie...?).

    W mojej ocenie to jest najtańsza przetwornica ZVS, taniej się nie da.
    Tańszy jest tylko koks + stary odkurzacz, który "dmucha"... ;).

    Pozdrawiam.