    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ludzie piece strugają
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 12 Jan 2020 19:01:50 +0100

    Dnia Sun, 12 Jan 2020 09:04:45 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]
    drut go nie topią. Nigdy tego nie zrozumiem.

    > Właśnie tak myślałem że na poziomie abstrakcyjnych pojęć to dasz
    > radę opisać, natomiast co to tam robi to ciepło to już nie.

    Elektrony sie podobaja ?
    Ale abstrakcja tez wystarczy - w kazdym badz razie wyjasnia czemu
    drut elektrody sie topi na calej dlugosci :-)

    > No tak, miałem na myśli "Tylko że pozostaje kwestia czasu".

    Nie o to chodzi - pewnej temperatury nie przekroczysz.

    Nie jakiejs konkretnej, bo to zalezy od konstrukcji,
    ale jak chcesz sobie np 10kg stopu przygotowac, to straty ciepla
    pewnie niemale beda.

    > W celu utrzymania osłony gazowej nad spoiną używa się "gas
    > trailers", takich trzewików które podają gaz na stygnący spaw, na
    > długości kilkunastu/kilkudziesięciu centymetrów za palnikiem. Muszą
    > być bardzo szczelne, bo inaczej spoina jest sfajczona, albo ma
    > wygląd papieru ściernego bo jest zanieczyszczona węglikami.

    Ale to spoina w otwartej przestrzeni, a my chyba myslimy o tygielku w
    jakiejs zamknietej komorze ...

    > OP chciał przytknąć elektrody grafitowe do metalu i grzać oporowo.

    To by sie dowiedzial, ze to troche inaczej dziala ...

    J.