    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 12 Jan 2020 12:06:04 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ludzie piece strugają
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 stycznia 2020 19:01:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    sam drut go nie topią. Nigdy tego nie zrozumiem.

    > Elektrony sie podobaja ?
    > Ale abstrakcja tez wystarczy - w kazdym badz razie wyjasnia czemu
    > drut elektrody sie topi na calej dlugosci :-)

    A wyjaśnia co trzeba spawać DCEN, co trzeba DCEP, a co AC? Albo jak dobrać prąd i
    średnicę elektrody otulonej z duplexu żeby dało się ją całą wykorzystać? Bo mi się
    wydaje że wzorki na papierze nie wystarczą, trzeba jednak rozumieć fizykę zjawiska.

    > Nie o to chodzi - pewnej temperatury nie przekroczysz.
    Mi chodzi o to że pewnej temperatury nie osiągniesz w rozsądnym czasie, co czyni
    urządzenie bezużytecznym. Wiem, Tobie chodzi prawie o to samo, tylko z tego o co mi
    chodzi to jeszcze coś tam praktycznego wynika.

    > Nie jakiejs konkretnej, bo to zalezy od konstrukcji,
    > ale jak chcesz sobie np 10kg stopu przygotowac, to straty ciepla
    > pewnie niemale beda.

    > Ale to spoina w otwartej przestrzeni, a my chyba myslimy o tygielku w
    > jakiejs zamknietej komorze ...

    Tym gorzej. Spoina jest gorąca przez krótką chwilę, a ten tygielek to trzeba długo
    hajcować. Nawet bardzo niski poziom tlenu może narobić syfu. Hobbistycznym odlewnikom
    na youtubach wychodzi nawet połowa tygla szajsmetalu na wierzchu.