    Date: Mon, 22 Dec 2014 11:07:20 +0100
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lumix FZ-1000 - moje rozczarowanie

    On 2014-12-22 09:10, mt wrote:
    > Olek już od jakiegoś czasu zapowiada konkurenta dla LX100, również z
    > matrycą 4/3, tylko jeszcze nie wiadomo, czy będzie stałka czy zoom,
    > także kompaktów "premium" jeszcze nie wycięli, jedyne co sami
    > zapowiedzieli, to że zrezygnowali z tanich kompaktów, bo te jakby
    > straciły rację bytu w dobie telefonów (no dobra, na razie jednego ;) z
    > matrycami 1".

    No to może zrobią jakiegoś Stylusa 2 z większym sensorem (przecież
    to ogromna puszka - nawet APS-C by wnią wepchnęli, tylko obiektyw
    trzeba by było skrócić trochę).
    Mogą zrobić Stylusa F - od fixed! Przecież fotografowanie stałką
    jest takie wciągające...

    No ale ogólnie trudno odgadnąć, co próbuje zrobić Olympus. Chyba
    chcą upodobnić się do Fuji (tylko zaawansowany sprzęt, biedaki
    telefonami pstrykać!). Uwalili kompakty, choć mieli na tym rynku
    ogromny udział. Potem zrezygnowali z produkcji najtańszych MILC,
    a teraz chyba im trochę zaczyna brakować pomysłów na OM-D.

    A z drugiej strony ciągle mówią o możliwości powrotu do DSLR albo
    przejścia na większy format. Widać, że jednak OM-D finansowej furory
    nie robi i strasznie muszą kombinować.

    > Z indeksowanym pokrętłem czasów to faktycznie imo tak średnio
    > ergonomicznie, jedyne co jest wygodne (poza normalnymi dwoma rolkami
    > sterującymi) to osobne pokrętło korekty ekspozycji.

    Ja do tego pokrętła nic nie mam, choć też muszę powiedzieć, że od
    lat robię to rolką (właściwie kombinacją: przycisk + rolka)
    i o dziwo: działa!
    Byłem naprawdę zachwycony interfejsem w NEX-7, ale podobno był
    zbyt skomplikowany (pewnie dla Amerykanów...). Miejmy nadzieję, że
    już się ludzie wyedukowali, bo A7000 powinien mieć taki sam. :)

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski