    From: crazy bejbi <t...@n...ma>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lumix FZ-1000 - moje rozczarowanie
    Date: Mon, 22 Dec 2014 17:43:18 +0100

    W dniu 2014-12-22 09:10, mt pisze:

    > Olek już od jakiegoś czasu zapowiada konkurenta dla LX100, również z
    > matrycą 4/3, tylko jeszcze nie wiadomo, czy będzie stałka czy zoom,
    > także kompaktów "premium" jeszcze nie wycięli, jedyne co sami
    > zapowiedzieli, to że zrezygnowali z tanich kompaktów, bo te jakby
    > straciły rację bytu w dobie telefonów (no dobra, na razie jednego ;) z
    > matrycami 1".

    Właśnie Jak dla mnie Olympus dziwny jest - mają w zasadzie same małe
    matryce. Choć mój XZ-1 miał 1/1,7 to znowu nie było to aż 1/2,3 ...

    Niemniej ja osobiście nie widzę zastosowania dla kompakta ze stałym
    obiektywem - dlatego jakoś do Fuji się nie mogę przekonać. Dla mnie to
    bez sensu. Choć podstawowy zoom by się przydał, jak ktoś chce mieć stały
    obiektyw bo niby jaśniejszy itd. to chyba naturalnym rynkiem jest dla
    niego jakiś mirrorless ... bo ma możliwość w razie potrzeby zmienić
    obiektyw - a stały w drogim kompakcie to straszne zamykanie się i
    ograniczanie. Nie rozumiem tego. Dlatego mnie osobiście coraz bardziej
    kusi właśnie LX100 ... ze względu na stosunkowo dużą matrycę, jasny
    obiektyw i zoom (nieduży, ale przy tej matrycy i jasności obiektywu to
    jednak spory). Jedyne co mi w nim przeszkadza, to to głupie
    "zenitowskie" pokrętło z czasami - zupełnie niepraktyczne dla mnie i
    wizjer elektorniczny - chętnie bym go zamienił na odchylany panel lcd
    taki we wszystkie strony jak np. w FZ-1000. Przy okazji byłby trochę
    lżejszy ...

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting: