    From: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Date: Sun, 21 Feb 2010 22:32:20 +0100
    <hkq2gd$gsh$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkskfe$gnj$1@inews.gazeta.pl>
    <1ovt0nzt86c10.1hhiebi18xvue$.dlg@40tude.net>
    <hku6t7$fqe$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <hkvnl4$b5d$1@inews.gazeta.pl>
    <19jo22vf90pyt.1rftcj6uiak85$.dlg@40tude.net>
    <hl9jhj$god$1@inews.gazeta.pl>
    <1taaj2rkv3a3t$.nn0xoh3l7zmc.dlg@40tude.net>
    <hl9rr9$mau$1@inews.gazeta.pl>
    <1rho5f5myc10h$.ruxavn67k4eu.dlg@40tude.net>
    <hla980$lf$1@inews.gazeta.pl>
    <12dsi3ziars4h$.288sourk5avw$.dlg@40tude.net>
    <hli25a$jn3$1@inews.gazeta.pl> <g...@4...net>
    <hlqb7a$rhn$1@inews.gazeta.pl> <hlr37r$q3r$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hlrfim$f5v$1@inews.gazeta.pl> <hlrkec$ipa$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hlrobp$h08$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 17:52:05 +0100, dominik napisał(a):

    > Pisałem o blokowaniu przycisków dla zakładek i powolnym działaniu oraz
    > przesłanych linkach. Sądziłem że to jasne. Picassy jako program - nie
    > znam, ale nie mam też potrzeby znać.

    Picasa(www) służy do jednorazówek. Szybsza i wygodniejsza jednak od
    imageshack w tej roli.

    > Tysiąc razy lepiej niż www-picassa.

    A to akurat wiem :)

    > Temu nie przeczę, chociaż 10h to raczej jest nieosiągalne maksimum dla
    > wybranych urządzeń. Średnia waha się tak w okolicy 5h z oszczędzaniem na
    > ekranie i bardzo mocno na procesorze.

    Może na starszych wersjach, na nowszych to jest jak najbardziej realne.

    > No i te cztery sekundy wystarczy by użytkownik się irytował przy
    > urządzeniu możliwie mobilnym.

    Zalecałbym walerianę, jak cię te 4 sekundy tak irytują. Jak wytrzymujesz w
    ogóle czekając na zielone światłon na skrzyżowaniu?

    > Ale to nakłada na Tobie obowiązek pamiętania o ładowaniu lub długiego
    > hibernowania/odhibernowywania urządzenia. Mój asus po dwóch dniach trybu
    > sleep ma nienormalnie niski poziom naładowania, sprawia, to że właściwie
    > tryb sleep przydatny jest tylko przy krótkich przerwach.
    > Niestety :(

    Pamięć mam niezłą, a w odhibernowywanie, choć powolne, też jakoś zniosę,
    jeśli wynagradza to funkcjonalnością.

    > Narazie wiem to co w specyfikacji - bez oszczędzania ok. 10h lub ok
    > miesiąca w trybie czuwania. Znaczy to mniej więcej tyle, że tryb uśpienia
    > zjada pomijalnie mało prądu, a normalnej pracy jest bardzo duuużo. Czyli
    > odpada całe przejmowanie się sleep czy hibernacja.
    > Przyznam szczerze - te parametry są dokładnie takimi, jakie życzyłbym
    > sobie w urządzeniu tego typu.

    Hibernacja na flashu przy mikrej pamięci operacyjnej może dać takie efekty.
    Nie wiem czy technicznie jest to tak zrealizowane, ale wcale bym się nie
    zdziwił.

    > Nie tak muzealnym. Ale nic - po prostu kłócisz się z stwierdzeniem, że
    > zrobiło się lepiej w tym względzie. Kwiatek jest testem na precyzję.

    lepiej=/=dobrze

    /.../

    > Ale... bez piórka nie zrobisz czegokolwiek. I to jest wada nie do
    > zaakceptowania dla urządzenia tego typu. Rysiki powoli są w odwrocie i
    > chyba dobrze, a już napewno przy tak dużym ekranie.

    Rysik nie zniknie z tabletów bo paluch jest zbyt mało precyzyjny do pracy.
    Nie daje wiarygodnego odczytu poziomu nacisku, kąta nachylenia (potrzebnego
    przy niektórych narzędziach) i tak dalej.

    > A jak jest w małych telefonach? Te z wysuwanymi klawiaturkami powoli
    > zanikają. Kiedyś był wiele większy wybór, dzisiaj właściwie nie ma
    > porządnego. Coraz więcej ludzi za to wybiera bez klawiaturki za to z
    > jebitnym ekranem i cienkim wymiarem.

    A potem na nie klnie. Zanim mnie zrugasz że opowiadam bzdury, bazuję na
    próbce paru osób z LG, Samsungami i HTC. Zadowolona jest jedna.

    > Często te zmiany mocno bolą :(

    Nie tak jak próba kompletnej zmiany nawyków.

    > Ale jak siądziesz do mojego komputera to nagle problem będzie.
    > Mi w laptoku dali klawiaturę z przestawionymi page up/down z ins/del. Ile
    > się na to oklnąłem, w innym miałem szczątkowy shift.
    > Ot to są problemy, które zmuszają do nauki przyzwyczajeń.

    A mi dali przestawiony CTRL i FN, dzikie położenie PgDn i PgUp i klawisze
    Win kolidujące z altami. Ale zaadaptowałem się z G15 prosto i nie sprawia
    mi problemu szybkie pisanie na firmowym laptopie.

    > normalnie nad "q" masz "1", a nie "2", cały rządek jest przestawiony.
    > Dalej - tylda wyniosła się koło F1.
    > Ale to tylko przykład.

    Zweryfikowałem. Na cztery współczesne modele eee (nie licząc wersji
    kolorystycznych i softwarowych) które mogłem obejrzeć dziś w firmie (2 o
    ekranie 10" i 2 z ekranem 12") wszystkie miały normalny układ klawiszy z
    "1" nad "Q" i tyldą w typowym miejscu.

    > Bo to nie jest urządzenie do regularnego pisania. Tak samo jak serwetki
    > nie służą do tworzenia książek, chociaż wiadomo jak powstawał Harry Porter.

    No i dlatego to urządzenie jest dla mnie bezużyteczne.

    > Raczej nieprędko pomacasz, ale tego wyżej to jestem akurat pewny.

    Nie bądź taki pewien, pracuję w branży gdzie miewam okazję pomacać takie
    rzeczy czasem dość szybko :)

    > Ale nikt nie mówił, że to ma być możliwie wygodne za wszelką cenę. Ma
    > pozwalać przy zadanych wymiarach (nierozkładaniu) jakąś podstawowe
    > wpisywanie prostego tekstu.
    > Tak żebyś mógł do nowego filmy wpisać w komentarzach "first!!!" ;)))

    To mogę zrobić niewygodnie z telefonu.

    > No właśnie. Dlatego tej klawiatury normalnie nie ma.

    Dlatego wyszedł z tego przerośnięty telefon bez funkcji rozmawiania.

    > DGCC?
    > Jak wspominałem - do prostego wpisywania tekstu - jest znośnie.

    Do napisania SMSa, bo coś więcej to już będzie niewygodne.

    > Cały bajer tej klawiatury jest właśnie w wyświetlaczu, czy raczej małych
    > wyświetlaczach.

    Mówisz o klawiaturze Optimus? Ale tam te wyświetlacze i ich zalety sumują
    się z możliwością pisania w ciemno i na pamięć jak ktoś potrafi, z
    zachowaniem wrażeń dotykowych normalnej klawiatury.

    > Może to kwestia jakości? Może być sztywna, plastikowa jak to jej pomoże.

    I tak nie będzie działać na wyświetlaczu tego typu, więc nie fantazjuj na
    siłę.

    > Owszem, wiele jest nieudanych wynalazków. Wiele też czysto specyficznych,
    > tzn. specjalnie dla graczy np.

    Akurat większość zawodowych graczy nie używa sprzętu dla graczy, jak się
    zdaje, więc to nie do końca tak.

    > No chyba że jest ekranowa. A na dużym ekranie to i tak rozpusta :)

    Inaczej definiuję rozpustę :P

    > W Ipadzie też powinno być mało, a jeśli nie to znaczy, ze potrzeba innego
    > urządzenia z innymi cechami, godząc się np na większy rozmiar (np tablety)
    > i inne działanie.

    Ipad przy kilkukrotnie większych rozmiarach finalnie wychodzi równie mało
    praktyczny jak iphone w tej kwestii.

    > Naciśnięcie jednego z dwóch przycisków w specyficznej sytuacji nie jest
    > wyzwaniem i nie muszą one koniecznie być na ekranie. Zauważ, że nawet
    > telefony z dotykowymi ekranami mają te dwa przyciski normalnie.

    Znajdź te przyciski na iphone.

    > Bo jeszcze takich urządzeń nie ma za wiele, temat jest bardzo rozwojowy i
    > myślę, że już niedługo nie będzie wątpliwości co do tego. iPad jest
    > pierwszą jaskółką w temacie, nie mówię, że absolutnie idealną.

    No to czekam aż ktoś zrobi to dobrze.

    > Ależ oczywiście - jestem pewny, że pozycja zwykłej klawiatury jeszcze
    > sporo będzie niezagrożona.

    Ja również.

    > Myślę że dopiero niewygodnie by Ci było z netbookiem. To komputerki fajne,
    > ale pod warunkiem, że masz gdzie usiąść i na czym położyć.

    Nie. Z netbookiem miałem już do czynienia i nie było źle.

    > Wygoglałem tylko strony z filmem lub pośrednie - a to mnie nie interesuje
    > - nie mam ochoty na dyskusję o tym czy to co znajdę jest wiarygodne czy nie.

    http://www.youtube.com/watch?v=F9E2JCtWzk8

    3 sekundy googlania.

> [...]
    > często i intensywnie i nie sprawia Ci problemu często ładowanie. Ja mam
    > prawie że wszędzie dostęp do komputera, więc nie będę się katował iPadem,
    > chętnie za to wywaliłbym trochę papierów w zamian za ipada i korzystał z
    > niego średnio godzinę dziennie, a ładował raz na tydzień może.
    > Co do sleep to dla mnie porażka to co w eee. Często sądzę, że za pół
    > godziny znów go użyję, ale jednak coś mi wypada i komputer zostaje w
    > plecaku na następny dzień, a wtedy prądu już mu bywa, że nie starcza. I
    > trzeba włączać i hibernować. Kolejny przymus, którego nie chcę.

    Nigdy nie twierdziłem, że patrzę na to z innej niż własna perspektywa. W
    ogóle potencjalną użyteczność tego typu urządzeń widzę wyłącznie przy
    wsparciu poważniejszego sprzętu.

    > Wyłącz hasło i spróbuj szybko uruchomić program, wyjdzie jeszcze wolniej.

    No i? Nie rozumiesz, że mi kompletnie obojętne jest czy komputer mi się
    wybudzi w 3 czy w 6 sekund?

    > Narazie tylko nieliczne tak mają. Zresztą daleko im do tego jak ma iPad.
    > Widać że ktoś to optymalizował pod to.

    Kosztem ogromnych ograniczeń w innych dziedzinach.

    > Smutna prawda, ale ostatnio wyjątkowo mocne jest zapychanie nieudolności
    > zasobami. Może jest nadzieja.

    Jestem pesymistą. A może raczej realistą.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"