    Subject: Re: Lutoanie blaszanych styków
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
    Date: Sat, 9 Dec 2017 12:23:08 +0100

    W dniu 08.12.2017 o 22:37, nom pisze:
    > Salmiak preparat do lutowania i czyszczenia grotów, poszukaj na portalu
    > aukcyjnym.
    > Blacharze używają do lutowania m. in.  blach ocynkowanych.
    > Bardzo ładnie czyści grot lutownicy, lutowałem przewody do akumulatorków
    > NiCd bez problemu.

    Do lutowania stali to raczej chlorek cynku, od wielu lat stosowany pod
    nazwą "woda lutownicza", czasem też "kwas przegotowany". Pod tą pierwszą
    nazwą można kupić wiele topników mocno różniących się ceną i jakością.
    Wszystkie są skuteczne, określenie "jakość" dotyczy ich korozyjności.
    Wbrew powszechnej opinii da się zrobić "lotwasser" nie powodujący korozji.

    P.P.