  • 1. Data: 2017-12-08 20:22:21
    Temat: Lutoanie blaszanych styków
    Od: "NakGaiwer" <L...@o...pl>

    Obecnie wszędzie stosuje się trudno, bądź wcale nie lutowalne metale do
    podłączania kabli, pewnie chodzi o to żeby serwis takiej pierdoły był nie
    opłacalny.
    Czy są jakieś triki żeby przylutować miedziany kabel do takiej blaszki?
    Dodam że kalafonia tu praktycznie nie działa.
    Albo gdzieś widziałem połączenie barii paluszka w postaci zgrzanej do niego
    blaszki i ciężko taką baterię wymienić, czy idzie przylutować kabel do styku
    baterii?

  • 2. Data: 2017-12-08 22:37:10
    Temat: Re: Lutoanie blaszanych styków
    Od: "nom" <n...@g...com>

    Salmiak preparat do lutowania i czyszczenia grotów, poszukaj na portalu
    aukcyjnym.
    Blacharze używają do lutowania m. in. blach ocynkowanych.
    Bardzo ładnie czyści grot lutownicy, lutowałem przewody do akumulatorków
    NiCd bez problemu.

  • 3. Data: 2017-12-08 22:49:58
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-12-08 o 20:22, NakGaiwer pisze:
> [...]
    > Czy są jakieś triki żeby przylutować miedziany kabel do takiej blaszki?
    > Dodam że kalafonia tu praktycznie nie działa.

    prawdopodobnie była za niska temperatura, użyj pasty do lutowania jest
    bardziej agresywna i lepiej odczyszcza

    > Albo gdzieś widziałem połączenie barii paluszka w postaci zgrzanej do
    > niego blaszki i ciężko taką baterię wymienić, czy idzie przylutować
    > kabel do styku baterii?

    To pewnie nie była bateria ale akumulatorek w formie paluszka.
    One bardzo nie lubią długiego podgrzewania lutownicą dlatego
    przyzgrzewane są punktowo te blaszki
    Tak ma być
    Może lepiej zorganizuj sobie mini zgrzewarkę z kawałka transformatora
    (np z kuchenki mikrofalowej albo jakiegoś starego zasilacza i kawałka
    grubszego kabla jako uzwojenie wtórne mające np 2 zwoje.
    szukaj na YT Battery Spot Welder

  • 4. Data: 2017-12-08 22:52:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

  • 5. Data: 2017-12-09 12:23:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 08.12.2017 o 22:37, nom pisze:
> [...]
    > Blacharze używają do lutowania m. in.  blach ocynkowanych.
    > Bardzo ładnie czyści grot lutownicy, lutowałem przewody do akumulatorków

    Do lutowania stali to raczej chlorek cynku, od wielu lat stosowany pod
    nazwą "woda lutownicza", czasem też "kwas przegotowany". Pod tą pierwszą
    nazwą można kupić wiele topników mocno różniących się ceną i jakością.
    Wszystkie są skuteczne, określenie "jakość" dotyczy ich korozyjności.
    Wbrew powszechnej opinii da się zrobić "lotwasser" nie powodujący korozji.

    P.P.

  • 6. Data: 2017-12-09 20:16:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Dec 2017 20:22:21 +0100, NakGaiwer napisał(a):
> [...]
    > Czy są jakieś triki żeby przylutować miedziany kabel do takiej blaszki?
    > Dodam że kalafonia tu praktycznie nie działa.

    Stal niklowana ?

    Kalafonia dziala, ale trzeba podrapac, podgrzac z kalafonia,
    zdrapac, nalozyc kalafonie drugi raz ... i tu juz powinno sie lutowac.
    Kiedys polecano tez aspiryne ..

    > Albo gdzieś widziałem połączenie barii paluszka w postaci zgrzanej do niego
    > blaszki i ciężko taką baterię wymienić, czy idzie przylutować kabel do styku
    > baterii?

    A tu jest maly problem - lutowanie to ze 200 stopni, wnetrze baterii
    tego nie lubi.

    Zgrzewarka ultradzwiekowa ...

    J.

  • 7. Data: 2017-12-09 21:07:12
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 09.12.2017 o 20:16, J.F. pisze:

    > Stal niklowana ?
    >
    > Kalafonia dziala, ale trzeba podrapac, podgrzac z kalafonia,
    > zdrapac, nalozyc kalafonie drugi raz ... i tu juz powinno sie lutowac.

    Trudno to nazwać lutowaniem. Raczej jest to przykichanie, które odpada
    przy pierwszym pociągnięciu.

    > Kiedys polecano tez aspiryne ..

    Ale do czego innego...

    P.P.

  • 8. Data: 2017-12-09 23:13:28
    Od: "NakGaiwer" <L...@o...pl>

    > w opisie napisali o konieczności zobojętnienia kwasu na grocie...czym? :)

    Skoro Salmiak to sól kwasu, to pewnie trzeba zobojętniać zasadą, tylko taką
    nie agresywna i nie powodującą korozji:)
    Ech, stara dobra kalafonia nie wymagała czyszczenia i zobojętniania, nbiem
    powodowała korozji, komu to przeszkadzała? Pytanie mretoryczne, bo wiadomo
    kimu:)

  • 9. Data: 2017-12-10 09:58:36
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-12-09 o 23:13, NakGaiwer pisze:
    > Ech, stara dobra kalafonia nie wymagała czyszczenia i zobojętniania,
    > nbiem powodowała korozji, komu to przeszkadzała? Pytanie mretoryczne, bo
    > wiadomo kimu:)
    A możesz wyjaśnić o co Tobie chodzi?
    Bo tu kalafonie się nie sprawdzi najlepiej i w dodatku ma się dobrze na
    rynku.

  • 10. Data: 2017-12-10 12:22:55
    Od: "nom" <n...@g...com>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    >w opisie napisali o konieczności zobojętnienia kwasu na grocie...czym? :)

    Ja wycieram w gąbkę nasączoną wodą z kranu. ;-)