  • Data: 2019-08-16 14:15:28
    Temat: Re: Lutownica transformatorowa
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Ale na zwykłej grzałce cyna się przepali zanim ją doniesiesz do przewodu,
    > a transformatorówką zrobisz to bez problemu.

    Nie pobielasz grotu transformatorówki?

    Ta cyna na grocie jest tylko po to, żeby zwiększyć przewodzenie ciepła.
    Cyna, którą chcę przylutować do przewodu, jest roztapiana bezpośrednio na
    przewodzie.

    > Na takie okazje kupiłem małą przetwornicę 12/230 150W, mogę nią zasilać
    > lutownicę mogę oscyloskop.

    Mam przetwornicę (chyba 400W), ale ona nie daje prawdziwego sinusa tylko
    "aproksymowany" (czyli przebieg prostokątny z odpowiednim wypełnieniem).
    Oscyloskop zasilam bez problemu (i tak pewnie jest w nim SMPS), ale nie
    wiem, czy nie trafi jej szlag, jak dostanie obciążenie indukcyjne.

    Twoja jest z "prawdziwym sinusem"?