  • Data: 2019-08-16 22:00:53
    Temat: Re: Lutownica transformatorowa
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-16 o 14:15, Queequeg pisze:

    > Nie pobielasz grotu transformatorówki?
    Zawsze mam pobielony, trzeba uważać żeby nie spalić cyny.

    > Ta cyna na grocie jest tylko po to, żeby zwiększyć przewodzenie ciepła.
    > Cyna, którą chcę przylutować do przewodu, jest roztapiana bezpośrednio na
    > przewodzie.
    Czyli robisz jak przy grzałkowej, a to dla dwóch drutów które razem łączymy,
    cyny i grzałki trzeba wspomagać się 3 ręką, a trasformatorówką birę na
    grot kroplę cyny,
    wyłączam, stygnie i dotykam kalafoni, potem na druty i włączam,
    kalafonia zwilża druty
    i zaraz za nią cyna zwilża i lutuje.

    > Mam przetwornicę (chyba 400W), ale ona nie daje prawdziwego sinusa tylko
    > "aproksymowany" (czyli przebieg prostokątny z odpowiednim wypełnieniem).
    > Oscyloskop zasilam bez problemu (i tak pewnie jest w nim SMPS), ale nie
    > wiem, czy nie trafi jej szlag, jak dostanie obciążenie indukcyjne.
    >
    > Twoja jest z "prawdziwym sinusem"?
    Też nie ale daje radę :) takie małe są chyba wszystkie bez sinusa.

    --
    Janusz