  • 11. Data: 2015-09-09 23:48:05
    Temat: Re: MC10198
    Od: t...@h...com

    On Wednesday, September 9, 2015 at 3:44:42 PM UTC-4, Artur Miller wrote:
    Uklad

    > o jakies przybliżenie ilościowe pojęcia "mały" można poprosić?

    Dzieki za zainteresowanie.
    Maly to taki okolo 6 cm dlugosci i okolo 2-3 cm srednicy:)
    W kazdym razie nie powinien byc wiekszy od np. leserowego odleglosciomierza czy
    telefonu komorkowego.
    Odnosnie poboru mocy marzy mi sie przyrzad, ktory na bateryjce powiedzmy 9 V
    popracuje ze 3 godziny.
    Pzdr
    Tornad

  • 12. Data: 2015-09-10 00:28:07
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 09-09-2015 23:48, t...@h...com wrote:
> [...]
    telefonu komorkowego.
    > Odnosnie poboru mocy marzy mi sie przyrzad, ktory na bateryjce powiedzmy 9 V

    No to "po zawodach", sam MC10198 pobiera 80mA (właściwości ECL).
    A gdzie jeszcze zasilanie wyzwalania i diody?
    Bateryjka 9V nie da rady.
    K.

  • 13. Data: 2015-09-10 02:09:24
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 września 2015 13:53:15 UTC-7 użytkownik t...@h...com
    napisał:
    > Zaswieci. Skuckalem kiedyc uklad swiecacy, sterowany jakims TTL; przy
    czestotliwosci okolo 40 MHz dioda spoko sie zaswiecala i gasla. One sa praktycznie
    bezwladne.
    Jak widzisz migajaca 40 MHz diode swiecaca, to boje sie spytac, jak dla Ciebie
    wyglada obraz dawany przez multipleksowane wyswietlacze siedmiosegmentowe;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 14. Data: 2015-09-10 02:12:30
    Od: t...@h...com

    On Wednesday, September 9, 2015 at 6:28:09 PM UTC-4, John Smith wrote:

    > No to "po zawodach", sam MC10198 pobiera 80mA (właściwości ECL).
    > A gdzie jeszcze zasilanie wyzwalania i diody?
    > Bateryjka 9V nie da rady.
    > K.
    A dwie polaczone rownolegle? Malo, to trudno kupie cztery.
    A w ogole to milo sie z Toba gawedzi szczegolnie gdy wciskasz ludziom urojenia o
    koniecznosci wielo amperowego zasilania zwyklej diodki o mocy az 1 mW.
    Dziwie sie rowniez, ze jeszcze nie zappytales a po co mi to?
    Tornad

  • 15. Data: 2015-09-10 02:13:54
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 września 2015 17:12:33 UTC-7 użytkownik t...@h...com
    napisał:
> [...]
    koniecznosci wielo amperowego zasilania zwyklej diodki o mocy az 1 mW.
    > Dziwie sie rowniez, ze jeszcze nie zappytales a po co mi to?
    PS, mozesz kupic gotowca:
    http://www.horiba.com/fileadmin/uploads/Scientific/D
    ocuments/Fluorescence/nanoled_brochure.pdf

  • 16. Data: 2015-09-10 02:39:56
    Od: t...@h...com

    On Wednesday, September 9, 2015 at 10:54:37 AM UTC-4, J.F. wrote:
    > To smierdzi ECL.
    > O tym jak widac swiat juz prawie zapomnial.

    > Zastepczy tez bedzie ECL, a raczej tego nie chcesz.

    > J.

    Niepomiernie sie ciesze i jestem zaszczycony tym, ze taki specjalista jak JF
    dolaczyl do grupy dyskutantow. Jestes niemalze wszechstronnie wyedukowany.

    Jak tu juz komus napisalem nie mam zadnych specyficznych wymagan. Pecunia non
    olet - powiadali starozytni Gorale. Niech sobie smierdzi nawet stechlizna
    byleby dawal sie latwo wyzwolic rownie krotkim impulsem dodatnim czy ujemnym.
    A ta zaraza wymaga dosc specyficnych jego parametrow. Stad wynika glowna trudnosc w
    aplikacji.
    Na pewno istnieja nowsze uklady, ktorych nie znam. Tusze, ze moze ktos sie
    generacja bardzo krotkich, pojedynczych impulsow zajmowal i cos wartosciowego
    doradzi.
    Pzdr
    Tornad

  • 17. Data: 2015-09-10 04:07:07
    Od: t...@h...com

    On Wednesday, September 9, 2015 at 8:13:55 PM UTC-4, k...@g...com wrote:
    > W dniu środa, 9 września 2015 17:12:33 UTC-7 użytkownik t...@h...com
    > PS, mozesz kupic gotowca:
    > http://www.horiba.com/fileadmin/uploads/Scientific/D
    ocuments/Fluorescence/nanoled_brochure.pdf

    Zagladnalem, poczytalem i zwatpilem. To jest firma medyczna. Czy wiesz jakie
    oni maja ceny? Za moj kilkusetdolarowy budzet moge sobie u nich kupic jakis
    kabelek czy wtyczke.

    Bardzo dziekuje za wyszukanie, ale nie skorzystam.

    Podobno Polak potrafi. Skoro Fajfekloki potrafili wygnerowac pikosekundowe
    impulsy swietlne to my nanosekundowych nie?

    Moje ustrojstwo nie wymaga tak wyzylowanych parametrow. I zloconych obudow
    laserkow. I musi sie zmiescic w obudowie 2 pudelek zapalek i kwocie okolo 2 tys.
    zlotych.

    Mam nadzieje ze wsrod niewatpliwie zdolnych elektronikow polskich znajdzie sie
    Ktos, kto mi to "skucka".
    Owszem sa firmy zajmujace sie projektowaniem urzadzen wg wymagan klienta.
    Napisalem do jednej, bodajze w Canadzie. Odpisali, ze na dzien dobry musze
    wplacic "only" 1.5 tysiaca dolarow. Wtedy dopiero zapoznaja sie z projektem i
    okresla jego cene. Tez nie skorzystalem.

    Pzdr
    Tornad

  • 18. Data: 2015-09-10 04:37:40
    Od: t...@h...com

    On Wednesday, September 9, 2015 at 4:34:45 PM UTC-4, Jawi wrote:
    Potrzebuje generowac pojedyncze impulsy o dlugosci rzedu kilku nanosekund. I
    wyzwalac je jeszcze krotszymi.

    > http://cds.linear.com/docs/en/application-note/an98f
    .pdf
    > pewnie się przyda

    Owszem przyda sie. Tyle, ze praktycznie to ten ECL tu trzeba sobie skuckac
    samemu. Nie zdazylem zapoznac sie szczegolowo ale te schematy sa
    bardzo "nadziejne".

    Dzieki.
    Pzdr
    Tornad

  • 19. Data: 2015-09-10 10:44:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Niepomiernie sie ciesze i jestem zaszczycony tym, ze taki specjalista
    >jak JF
    >dolaczyl do grupy dyskutantow. Jestes niemalze wszechstronnie
    >wyedukowany.

    Nie o to chodzi - jak zaczniesz szukac zastepnika do MC10198, to o ile
    ktokolwiek jeszcze cos takiego robi, to nadal to bedzie ECL, ze
    wszystkimi konsekwencjami.
    Tak, jakbys szukal zastepnika do 7400.

    Dobrze napisales - szukasz generatora impulsow nanosekundowych, tu nie
    pomoge, bo nie znam.
    W CERN takich specjalistow maja - moze sie ktos objawi.

    J.

  • 20. Data: 2015-09-10 14:52:27
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2015-09-09 o 22:00, John Smith pisze:

    > Przypuszczam, że w ogóle nie przemyślałeś problematyki projektu.
    > Dioda nie zaświeci po potraktowaniu jej prądem kilku mA przez czas 3ns.
    > W diodę trzeba wstrzyknąć ładunek, dopiero zamieni się on na akcję
    > laserową. Nie mam praktycznego doświadczenia w takich projektach, ale
    > zgaduję, że będzie potrzebny prąd rzędu dziesiątek amper w czasie tych 3
    > ns.
    > Przy wyzwalaniu co 10ns i czasie 3ns robi się 30% wypełnienia, na
    > diodzie wydzieli się stosowna moc i ładnie nam ona odparuje z układu.
> [...]

    Tu masz schemat sterowania diody laserowej nanosekundowymi impulsami:

    http://www.diodes.com/_files/products_appnote_pdfs/z
    etex/an8.pdf

    Strona 5.

    Pozdrawiam,