  • 51. Data: 2015-09-11 22:14:27
    Temat: Re: MC10198
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-09-11 o 22:04, Michał Czarkowski pisze:
    > Hej Tornad.
    >
    > http://www.rflab.pl/projekty/Pulse_gen/PulseGen.htm
    >
    > Co prawda nie wczytywałem się w tekst zbyt mocno :) ale czytając go
    > przypomniał mi się Twój post na tej grupie. Mam nadzieję, że okaże się
    > pomocny.
    Linear w nie jednym domumencie porusza podobne tematy, podany przeze
    mnie też.Natomiast po ostatnim wyjaśnieniu zastosowania tego generatora,
    wydaje się, że parametry co do czasu generowania impulsu nie są
    krytyczne. ;)

  • 52. Data: 2015-09-11 22:31:13
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 11 września 2015 06:25:05 UTC-7 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:
    > Prawdopodobnie opornik - w gwincie nie ma miejsca na nic więcej.

    Niestety nie mam teraz aparatu, ale po autopsji super-taniej żarówki LEDowej sprzed
    kilku lat zapoznałem się z układem: mostek Graetza SMD, opornik i kondensator
    elektrolityczny dolutowane ręcznie przez jakąś panią Lee czy tam Chang.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski, któremu LEDy z Castoramy niestraszne (tępy narząd wzroku ma czasem
    zalety).

  • 53. Data: 2015-09-12 00:44:30
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Wyderski pisze:

    > Tak kreatywna księgowość nawet mi do głowy nie przyszła.
    > A co jest? Liniowe źródło prądowe, opornik, czy bez limitu
    > walą w szczytach sinusoidy?

    Kondensator foliowy, opornik i mostek prostowniczy, diody mają trwałość
    rzędu 30-50 tyś godzin pracy, nie znam elektrolita który tyle wytrzyma.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 54. Data: 2015-09-12 00:46:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    k...@g...com pisze:

> [...]
    elektrolityczny dolutowane ręcznie przez jakąś panią Lee czy tam Chang.

    Chyba pomyliłeś się co do kondensatora, sprawdź jeszcze raz, jeśli
    szeregowo z zasilaniem (na 99% jestem tego pewny) to nie może być
    elektrolit.

  • 55. Data: 2015-09-12 08:32:09
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 11-09-2015 o 14:49, Piotr Wyderski pisze:

    > Kupiłem niedawno filament LED firmy ANS w Casto do przetestowania.
    > Ma naprawdę przyjemną barwę światła i charakterystykę znacznie
    > bardziej dookólną niż standardowe LED na płytce. Ale poużywałem
    > zaledwie kilka minut: pożałowali kondensatora w przetwornicy, więc
    > przy gwałtowniejszym ruchu lampa dawała tak mocny efekt stroboskopowy,
    > że dosłownie zrobiło mi się niedobrze. Jeśli spotkam się kiedyś z
    > opinią, że to jest w stanie wywołać epilepsję, to z miejsca uwierzę...

    Widocznie są różne. Ja kupowałem na Allegro wieeele miesięcy temu i
    pięknie świeci. Nie ma żadnego stroboskopu. Zresztą nie lubię tego
    efektu i bym je wywalił. Na mich pisze Eco Light. Jak jest w środku to
    nie wiem, nie rozbiorę bo są dobre :P

  • 56. Data: 2015-09-12 08:43:53
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 12-09-2015 o 08:32, szod pisze:

    > Na mich pisze Eco Light.

    Dokładniej to Eko Light :P

  • 57. Data: 2015-09-12 09:33:46
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 12-09-2015 o 08:43, szod pisze:

    > Dokładniej to Eko Light :P

    Jeszcze jako ciekawostka: zarówno na żarówkach, opakowaniach jak i
    stronie producenta nie piszą filament tylko folament. W dodatku na
    stronie piszą coś o wbudowanej przetwornicy CCD.

  • 58. Data: 2015-09-12 09:54:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szod" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Jeszcze jako ciekawostka: zarówno na żarówkach, opakowaniach jak i
    >stronie producenta nie piszą filament tylko folament.

    No bo nie mozna napisac filament, skoro filamentu nie ma :-)

    >W dodatku na stronie piszą coś o wbudowanej przetwornicy CCD.

    Capacitance Coupled Device ? Swieta prawda :-)

    A moze juz Capacitor Converter Device ? :-)

    J.

  • 59. Data: 2015-09-12 10:23:31
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 12-09-2015 o 09:54, J.F. pisze:

    > Capacitance Coupled Device ? Swieta prawda :-)
    >
    > A moze juz Capacitor Converter Device ? :-)

    Nie mam pojęcia co to niby znaczy. Ważne że nie miga, nawet przy szybkim
    machaniu przed oczami. Może to zasługa substancji pokrywającej LED?
    Znalazłem paragon - kupione 21-10-2014. Od tamtej pory świeci po kilka
    godzin dziennie. Na razie bez zarzutu.

  • 60. Data: 2015-09-12 11:00:13
    Od: s...@g...com

    użytkownik Tornad napisał:

    > Cztalem gdzies, kiedys, ze jakas powazna firma naukowo-badawcza produkuje
    > dzialko przeciwkomarowe. Kosztuje ono drobiazg, "only" 10 tys. dolarow.

    http://spectrum.ieee.org/img/05LaserBugZapperP4-1375
    366823613.jpg

    10tys kosztuje jeden obiektyw.

    > Chce ten projekt udoskonalic w sensie znaczaco obnizyc jego cene.

    Zaraz chwila? W nocie aplikacyjnej mc10198 widnieje
    Min Trigger Pulse Width 2ns, Min Timing Pulse Width 10ns
    i jakoś 100MHz nie chce mi wyjść? A gdzie wyprowadzenia,
    gdzie sterowanie?

    > Dziala to w ten sposob, ze system sledzacy lot komara sledzi trajektorie jego
    > lotu i w odpowiednim momencie, po namierzeniu i lokalizacji, strzela do niego
    > silym dzialkiem laserowym w efekcie czego komarowi odpala sie skrzydlo i spada
    > na ziemie jak samolot trafiony perszingiem.

    Masz budżet Bila?

    > W chwili obecnej gdy popularny GPS kosztuje reltywnie centy, postanowilem
    > wykorzystac te technologie i udoskonalic jakze niezbedne zapewniajace spokojny
    > sen, urzadzenie.
    >
    > Potrzeba trzy lub cztery zsynchonizowane generatory krotkich impulsow
    > laserowych, pelniacych role satelitow stacjonarnych.

    Biali ludzie zasiedlają jerzyki albo wstawiają siatkę w okna,
    ew. jakaś chemia do kontaktu i odparowywanie czegoś tam.

    > Mile widziane beda rowniez pomocne przy konstrukcji uwagi i zastrzezenia osob,
    > ktore maja doswiadczenie w walce z domowymi intruzami i innymi pasozytami.

    Ochujałeś? Od ostatniego tematu minął rok, w tym czasie
    znalazłeś kandydata na jeden podzespół z całości, wróżę:
    całość zajmie ci pow. 150 lat czyli nigdy. Zejdź na ziemie.
    To urządzenie robił sztab ludzi sponsorowany przez microsoft.