  • 111. Data: 2012-06-22 09:19:24
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.06.2012 07:51, Mirek Ptak pisze:
    > ale twierdzenie, że wirusów nie ma

    Może Pan wskazać gdzie to jest napisane?

    > Nie, to Foxcon właśnie składa te kawałki do kupy - bo rzeczywiście
    > Przemek nie powiedział prawdy pisząc, ze apple je składa :)

    Prosze zatem pokazać producentów koszczególnych "kawałków". I nie mam na
    myśli np procesora. ;)

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 112. Data: 2012-06-22 09:22:11
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 22 Jun 2012 00:10:45 -0700 (PDT), Neo <d...@y...pl>
    wrote:

    >Przepraszam, że się wtrącam, ale wszystko może paść. W mojej skromnej
    >ocenie, patrząc ze statystycznego punktu widzenia, wszystko może paść.

    a co ja wyzej napisalem?

    >Na przykład, kupiłem teraz monitor samsung za 1100. Bajer itd. Byłem
    >wybierać z moja dziewczyną, chciałem kupić Sony, ale ona się uparła,
    >bo ten ładny i będzie taniej :(
    >Tłumaczę jej, że to jest kwestia prawdopodobieństwa, że coś padnie, a
    >one nie, że samsung jest ładny. Miesiąc używania i już jeden piksel
    >świeci się tylko na biało. Jest gwarancja itd. ALE MI SIĘ NIE CHCE W
    >TO BAWIĆ.

    >A w Soniaku nie może paść piksel, a w makówce? Jasne, że może! Ale z
    >innych prawdopodobieństwem, o wiele niższym, ale może.

    nie masz sladowego pojecia, jakie jest prawdopodobienstwo padniecia
    tego konkretnego egzemplarza.

    no to wlasnie ci powiem, ze u mnie padl sony/google, a trzy samsungi
    starsze jeszcze od tego sony, nadal dzialaja. <rs>

  • 113. Data: 2012-06-22 09:28:21
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.06.2012 08:02, Mirek Ptak pisze:
    > Dobrze, że jest ta emotikonka na końcu, bo OS X hakują przedszkolaki po
    > pierwszej lekcji w 5 sekund (palce jeszcze maja niewprawne w pisaniu na
    > konsoli ;) )

    Wszystko sie da zhakować. Szeroko stosowany w korporacjach Windows SQL
    Server podobnie się dwawał jakiś czas temu w ułamek sekundy i to
    zdalnie. Nie oznacza to jednak, że masowo firmy zaczęły go zmieniać np
    na Oracla. Rozmawiamy jednak nie o ciekawostkach hackerskich, a o
    praktycznym aspekcie odporności na działania użyszkodnika. A fakty są
    takie, że zainfekowany OSX czy inny system unixowy/linuxowy to niezwykła
    rzadkość i niemal w 100% jest wynikiem zaniedbania operatora. Windows
    natomiast zainfekowany to zjawisko powszechne POMIMO wielu działań
    zapobiegawczych użytkownika. Ciekawostką tylko jest, że to windziarze są
    specjalistami w udowadnianiu jak to rzekome wirusy rozkładają OSX.
    Tymczasem makowcy normalnie pracują, najczęściej nie stosują żadnej
    profilaktyki i zjawisko jest marginalne. Ktoś gdzieś coś słyszał, że
    podobno jest coś, jakiś wirus, zagrożenie itd, ale realność wystąpienia
    jest taka jak ukąszenie w Polsce przez Mambę.

  • 114. Data: 2012-06-22 09:29:08
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.06.2012 08:07, Mirek Ptak pisze:
    > Na poważnie to piszesz?

    Oczywiście. Jakiś dowód że tak nie jest?

  • 115. Data: 2012-06-22 09:30:15
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.06.2012 08:21, Mirek Ptak pisze:
    > Ja bym się chciał dowiedzieć w czym niby nowy (a nawet poprzedni)
    > macbook pro i E6420 są podobne poza mocą i dobrym wyglądem? :)

    Konstrukcją, producentem, awaryjnością.

  • 116. Data: 2012-06-22 09:35:52
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.06.2012 09:01, Neo pisze:
    > Chciałbym zapytać, czy na przykład elektrownie atomowe, które są
    > przecież sterowane komputerowo, albo piloty automatyczne w samolotach,
    > działają w oparciu o standardowe systemy operacyjne i sprzęt, czy
    > dedykowany sprzęt wojskowy? Przepraszam, z ciekawości pytam.

    W zastosowaniach specjalnych stosuje się rozwiązania często bazujące na
    jakichś systemach unixpodobnych. Zresztą do domu też to wkroczyło od
    dawna. Np oprogramowanie wewnętrzne wielu udządzeń to specjalnie
    przygotowane wersje Linuxa.

    > A czy można prosić o jakieś linka z fotkami lub filmikami, gdzie widać
    > ludzi pracujących przy takim sprzęcie? Jest coś takiego w necie.
    >
    > Ciekawi mnie jak duży taki monitor jest w stosunku do człowieka, jak
    > jest usytuowany w sali itd. Znowu, przepraszam bardzo, mnie wszystko
    > interesuje i we wszystko wkładam nos.

    Trzeba szukać. Nie podam gotowców bo tego jest w Internecie masa.

    > No tak, a te bajecznie wielkie monitory na ścianach w filmach o CIA,
    > albo monitory wnotowane w biurka, która interpretują mowę ludzką, albo
    > monitory wyświetlające hologram z małego urządzonka wielkości
    > długopisu leżącego na stole? Tak to faktycznie jest czy to SF?

    Wiekszość jest, ale nie tak efektowne jak filmach, gdzie wszystko jest z
    super kolorowymi napisami, animacjami i każda cyferka "pika" kiedy sie
    zmienia. :)

  • 117. Data: 2012-06-22 09:41:48
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Fri, 22 Jun 2012 00:01:08 -0700 (PDT), Neo <d...@y...pl>
    wrote:

> [...]
    >monitory wyświetlające hologram z małego urządzonka wielkości
    >długopisu leżącego na stole? Tak to faktycznie jest czy to SF?

    http://www.youtube.com/watch?v=9U7e_quvkPQ&feature=f
    vwrel
    a technologii holograficznych i podobnych przedstawiajacych obraz w
    3D, ktore mozna obejsc do okola jest juz sporo. wszystkie maja jakies
    tam swoje wady. nawet apple ma swoja technologie. pewnie nie swoja,
    ale wykupiona od kogos. ale postep jest. <rs>

  • 118. Data: 2012-06-22 09:49:39
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-06-22, o godz. 09:28:21
    Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał(a):

> [...]
    > takie, że zainfekowany OSX czy inny system unixowy/linuxowy to
    > niezwykła rzadkość i niemal w 100% jest wynikiem zaniedbania

    http://www.komputerswiat.pl/blogi/blog-redakcyjny/20
    12/04/co-piaty-mac-ma-wirusa-twoj-rowniez.aspx

    Ciekawy artykuł o wynikach badania firmy Sophos w zakresie wirusów na
    Macach. I dwa ostatnie akapity:

    "Sophos donosi jednak, że choć większość wirusów na Makach, to malware
    pisany pod Windows, to i tak dobrze wcale nie jest. Okazuje się, że co
    36 komputer Apple (lub jak kto woli 2,7% z nich) jest nosicielem
    aktualnego wirusa lub trojana dla Mac OS X. Czyli takiego, który
    niedawno został zidentyfikowany i stanowi obecnie niebezpieczeństwo.

    Z analizy specjalistów z Sophos wynika więc, że użytkownicy Maków są
    znacznie mniej roztropni niż właściciele maszyn pracujących pod
    kontrolą okienek. Ryzyko infekcji w tym przypadku jest siedem razy
    wyższe niż na Windows. Nawet, gdy złośliwy kod nie jest w stanie
    nabałaganić w systemie. Warto więc może jednak poszukać antywirusa dla
    Mac OS X...?"

    Zdrówko

  • 119. Data: 2012-06-22 09:49:56
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-22 09:19, *Tom01* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Prosze zatem pokazać producentów koszczególnych "kawałków". I nie mam na
    > myśli np procesora. ;)

    iPhone (niekoniecznie najnowsza lista :) ):

    Software and design Apple USA
    Assembly Foxconn?, Quanta, Unknown Taiwan
    TFT-LCD Screen Sanyo Epson, Sharp, TMD Japan
    Video processor chip Samsung Korea
    Touch screen overlay Balda Germany
    Bluetooth chip Cambridge Silicon Radio UK
    Chip manufacture TSMC, UMC Taiwan
    Baseband IC Infineon Technology Germany
    WIFI Chip Marvell USA
    Touch screen control chip Broadcom USA
    CMOS chip Micron USA
    NOR Flash ICs Intel, SST USA
    Display Driver chip National Semi, Novatek US, TW
    Case, Mechanical parts Catcher, Foxconn Tech Taiwan
    Camera lens Largan Precision Taiwan
    Camera module Altus-Tech, Primax, Lite On Taiwan
    Battery Charger Delta Electronics Taiwan
    Timing Crystal TXC Taiwan
    Passive components Cyntec Taiwan
    Connector and cables Cheng Uei, Entery Taiwan

    macbooka nie udało mi się szybko znaleźć, ale lista wygląda zapewne
    podobnie :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 120. Data: 2012-06-22 09:52:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-22 09:29, *Tom01* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Oczywiście. Jakiś dowód że tak nie jest?

    Sam zacząłeś - jaki masz dowód na to, że na Twoim macu nie siedzi sobie
    teraz trojan/wirus/robak whatever?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak