  • Data: 2015-04-09 19:16:01
    Temat: Re: Magazynowanie energii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartek" napisał w wiadomości grup
    On 09.04.2015 17:07, bartek wrote:
> [...]
    rea*1m+%2F+%280.05+Sverdrup%29+in+years

    >Ops. Zamiast ściagać wodę z morza, ściągałem z Grecji i Libii ;-)

    >http://www.wolframalpha.com/input/?i=Mediterranean+
    sea+area*1m+%2F+%280.05+Sverdrup%29+in+years

    >1.6 roku na ściągnięcie jednego metra. Przy uwagach
    >jak ostatnio, ale chyba jednak lipiec i sierpień
    >są dość reprezentatywne jeśli chodzi i bilans, bo tu
    >http://archimer.ifremer.fr/doc/00122/23326/21149.pd
    >podają, że parowanie - rzeki da 95cm rocznie.

    trudno powiedziec ile w rzekach wplywa, ale parowanie kaluz to w
    tamtym klimacie dosc szybkie ...

    Ale policzylem dalej
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=0.05+Sverdrup+*
    +1000kg%2Fm%5E3+*10m+*+10+m%2Fs%5E2+

    przy spadku 10m mamy 5GW. Malo.
    Przy spadku 100m byloby 50 GW. Na Europe nadal malo.

    Co prawda ... wtedy by mozna na kazdej wplywajacej rzece postawic
    elektrownie.

    > Zaskakująco szybko. Dość orientacyjnie, bo pewnie
    > bilans jest inny zimą,

    Gdzies tam pisza zeglarze ze prad powierzchniowy w zimie staje ..

    > nie wziąłem też pod uwagę powierzchni
    > połączonych zbiorników (choćby m. Czarne).

    Zatamowac i elektrownie :-)

    J.