  • Data: 2016-09-01 18:51:44
    Temat: Re: Mały kondensator tantalowy
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:nq9h4j$3dc$1@node2.news.atman.pl...

    > W skrócie: lewa część to zwykła impedancja pojemnościowa, a prawa to
    > pasożytnicze indukcyjności. Razem rezonans, ale o dość kiepskiej dobroci i
    > praktycznie zerowej możliwości kontroli. Z tej charakterystyki wynika

    Cudów nie oczekuję, w końcu nie do tego było to stworzone.

    > do jakich częstotliwości to jeszcze jest kondensator. Z grubsza tak
    > wygląda charakterystyka każdego kondensatora. Tyle, że biorąc pod uwagę
    > zależność pojemności "od wszystkiego" ten obwód rezonansowy jest w
    > zasadzie nie do wykorzystania. Chyba, że będziesz mierzył np temperaturę
    > pilnując reszty parametrów, ale są lepsze metody na to.

    No jasne, po prostu czasem ma się niekiedy chęć na chwilę głupiej zabawy.
    Żeby z nudów nie umrzeć.
    Generator liczb losowych, czy jaki inny wynalazek, jeszcze nie wiem,
    najpierw etap rozkminy, potem zabawa.

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"