  • Data: 2010-01-12 16:27:09
    Temat: Re: Maskowanie schematów zu?ycia energii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "shortestpath" <m...@g...com> napisał

> [...]
    > miec pare kW. Gorzej latem :-)

    >Tu gdzie mieszkam dwie taryfy są dla wszystkich bez zamawiania -
    >ja
    >akurat mam taryfe ujednolicona/usredniona, ale to wynika z
    >odrebnej
    >umowy z niezaleznym dostawca. Nie zmienia to faktu, ze eletkrownia
    >monitoruje schematy zuzycia - wprowadzaja "intelligent grid" -
    >siec
    >uczaca sie zuzycia i elastycznie dopasowujaca zasoby. Maja
    >serwerownie
    >gromadzace dane i na ich podstawie modeluja potem optymalne

    Nie wiem gdzie mieszkasz, ale jesli w warunkach zblizonych do
    naszych, to 1.2kW nie robi wrazenia. Piece sa wieksze.

    >Licznik ma podlaczenie do systemu monitorowania elektrowni w
    >czasie
    >rzeczywistym. Nikt nie odczytuje licznika - dostawca ma bierzacy
    >wglad
    >w stan za pomoca sieci komunikacyjnej.

    biezacy ma, ale na biezaco zagladac mu sie nie chce, bo to za duzo
    danych, a klientow miliony.
    Licznik zapewne jest cyklicznie odczytywany, moze nawet raz na
    dobe.
    Ty sie bedziesz zastanawial jak zmieniac profil, a oni wcale tego
    nie szukaja :-)

    Inna sprawa ze nawet czytany raz na dobe moze podac np zapamietane
    godzinne zuzycia.

    > A policja byc moze nie patrzy w cykl tylko kto tu najwiecej
    > zuzywa w
    > ogole.
    >Patrzy na poziom zuzycia i namierza domy z nadzwyczajnie wysokim
    >zuzyciem - przekraczajacym 93kWh na dobe (wedlug oficjalnych
    >danych

    No i masz - tego nie przeskoczysz.

    >Po okresie wegetacji przelacza sie na tryb 12/12 i trzeba sie go
    >trzymac z mozliwie duza dokladnoscia - niewielkie odchylki (+/-
    >30min)
    >jeszcze ujda, jednak im blizej idealu tym mniej roslinki sie
    >stresuja
    >i moga byc mniej szczesliwe - a tym samym zmniejszyc szczescie ich
    >pozniejszego konsumenta.

    A moze przesada z tym stresem ?
    W naturze im sie chmury nie zdarzaja ?

    >Wydaje mi sie, ze rozwiazaniem bylyby 2 lampy, z czego 1 sluzylaby
    >by
    >do ukrywania schematu obciazania sieci, a jedna do rzeczywistego
    >oswietlania. Wtedy mozna by zasymulowac stale zuzycie na poziomie
    >np
    >400W (zeby udawalo dobry zestaw komputerowy/filtr
    >powietrza/odwilzacz/
    >oswietlenie) i po prostu przelaczac w odpowiednich momentach cyklu
    >lampy tak, ze zawsze jedna bedzie swiecic.

    ale 400W to jedna lampa i to niezbyt mocna. Policjanci jak widac
    szukaja tych co biora sredniodobowo 4kW.
    Musisz mala serwerownie zadeklarowac :-)

    Tylko ze tym sposobem przeskakujesz do grupy "do sprawdzenia, coz
    on tam takiego wyprawia".
    A jak sie zaczna przygladac, to byc moze nie od profilu dobowego
    zaczna, tylko wysla dzielnicowego na wywiad, niech sie rozejrzy
    :-)

    >Rozwazalem akumulatory, jednak przy tych mocach jest to trudne do
    >zrealizowania. Komercyjnie dostepne systemy awaryjnego zasilania
    >komputerow wystarczylyby na 5 minut oswietlenia. Generatorek
    >odpada ze
    >wzgledu na generowany chalas i spaliny.

    Nie lepiej sie przeprowadzic do Holandii lub Czech ?

    >Trudno o sasiadow, ktorzy gwarantuja dyskrecje. :) Poza tym to
    >bylby
    >wspoludzial :).

    Jaki wspoludzial - poprowadzisz dobrze kable, to z czystym
    sumieniem zeznaja ze nic nie zauwazyli, a z pradu ich okradles :-)

    J.

    P.S. Wymaga troche przemyslen i zabezpieczen, ale moze to dobry
    pomysl
    http://gazetaolsztynska.wm.pl/Kradl-prad-z-fotoradar
    u,62954