  • 11. Data: 2015-10-23 19:52:22
    Temat: Re: Maszyna stanów do obsługi modułu GSM
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Tytył książki: "Maszyna stanów logicznych"
    Masakra jakaś. Żeby zwykly algorytm nazywać maszyną. To jak jakieś
    podniecanie się wyborami partyjnymi żeby wzbudzić zainteresowanie.
    Wogóle to nie ma co nazywać przechodzenie w pętli z jednego stanu do
    drugiego bez blokowania.

    Sorry.
    Starość.

  • 12. Data: 2015-10-24 00:33:27
    Temat: Re: Maszyna stan?w do obs?ugi modu?u GSM
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Oct 2015 19:52:22 +0200, "pawel" <p...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > podniecanie się wyborami partyjnymi żeby wzbudzić zainteresowanie.
    > Wogóle to nie ma co nazywać przechodzenie w pętli z jednego stanu

    akurat analogia (co z tego, że abstrakcyjnego bytu) do maszyny jest
    dość trafna, być może bardziej po polsku "automat skończony"
    bardziej by Ci pasowało?

    --
    Marek

  • 13. Data: 2015-10-25 22:10:11
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-10-21 o 11:27, Marek pisze:

    > Są te same nazwy rejestrów specjalnych (GPIO) np. PORTC, TRISC, LATC
    > itd. stąd kod jest przenośny. Ze względu na to, że na pic32 dostęp do
    > tych "standardowych" rejestrów w trybie kompatybilności wstecznej nie

    Hmm... Kupiłem kiedyś książkę do nauki PIC-ów ("Mikrokontrolery PIC w
    praktycznych zastosowaniach" Borkowskiego). Z tego co widzę autor skupia
    się na linii ośmiobitowych MCU od Microchipa. Na razie nie miałem czasu,
    żeby bliżej im się przyjrzeć. Rozumiem, że gdy już jako-tako opanuję
    "małe" PIC, to przejście na PIC32 nie powinno być problemem? Nie
    potrzeba osobnego podręcznika/kursu, tylko wystarczy poczytać o
    różnicach? To nie jest taka przepaść, jak pomiędzy AVR-ami a AT91SAM?

    BTW udało Ci się może wysłać te materiały dotyczące biblioteki? Nic do
    mnie nie dotarło.

  • 14. Data: 2015-10-25 23:37:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Oct 2015 22:10:11 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > potrzeba osobnego podręcznika/kursu, tylko wystarczy poczytać o
    > różnicach? To nie jest taka przepaść, jak pomiędzy AVR-ami a

    Nie wiem jak jest między AVR. Między 8bitowcami PIC a PIC32 jest
    oczywiście przepaść technologiczna, tutaj nie ma co ukrywać. Z tym że
    MCHP swoim API dość zgrabnie ją przysłania. Podstawowe rejestry
    związane z GPIO mają taka, samą semantykę, tak samo rejestry
    kontrolujące spi, usart czy np. timery stąd user obeznany w 8bitowej
    rodzinie odnajdzie się szybko w pic32 a kod z 8bit praktycznie bez
    modyfikacji skompiluje i z powodzeniem uruchomi na pic32. Nie wiem
    jaka jest różnica w środowiskach programistycznych jakie daje MCHP
    (nie używam, używam własne oparte na Makefile+vim), ale ostatnio to
    chyba zintegrowali i ich mplab x obsługuje wszystko w jednym
    zunifikowanym środowisku (oparty na eclipse).
    PIC32 oczywiście (jak każdy 32 bitowiec chyba) przy przejściu z 8
    bitowców daje większą swobodę i komfort, nie trzeba już przejmować
    się czy ram/flash starczy, przejmować się używaniem rozpychających
    floatów, a domyślny int "starcza" na wszystko, itp. itd. Nie
    wspominając już o np. o ogromnie pożytecznym "exception handler" czy
    takim babake jak szybkości w działaniu.
    Na Twoim miejscu skoro znasz już 8bitowce to nie interesował bym się
    specjalnie 8bitowcami PIC, nie widzę potrzeby. No chyba, że
    konkretnie zależy Ci na jakimś wbudowanym peryferiu, który nie ma
    avr (np. strzelam: sterownik LCD?). Jeśli chcesz przejść na 32bit to
    wybierz jakąś platformę, z każdej na pewno znajdziesz tutaj
    fachowców. PIC32 jest ma pewno naturalnym wyborem dla tych co są
    emocjonalnie i doświadczalnie związani z PIC, ale czy dla
    wszystkich?
    Oczywiście miło by było pogadać czasem tutaj z kimś o pic32 :), jeden
    kolega był ale po jakieś religijnej sprzeczce zniknał.

    > BTW udało Ci się może wysłać te materiały dotyczące biblioteki? Nic
    do
    > mnie nie dotarło.

    Wysłałem opis api, nie było reakcji, stąd uznałem, że nie jesteś
    dalej zainteresowany.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-10-25 23:48:31
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-10-25 o 23:37, Marek pisze:

    > Wysłałem opis api, nie było reakcji, stąd uznałem, że nie jesteś dalej
    > zainteresowany.

    Hmm... Wygląda na to, że nic nie dotarło... Wysłałeś na marekw1986 [na]
    gmail.com?

  • 16. Data: 2015-10-26 00:06:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Oct 2015 23:48:31 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Hmm... Wygląda na to, że nic nie dotarło... Wysłałeś na marekw1986
    [na]
    > gmail.com?

    Tak, też z gmail, sprawdź spam.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2015-10-26 00:25:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > Hmm... Wygląda na to, że nic nie dotarło... Wysłałeś na marekw1986
    [na]
    > gmail.com?

    wyjaśniło się, była liiterówka w adresie, mail dostał ktoś inny.
    Wysłałem już na prawidłowy, mam nadzieję.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-10-27 13:02:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-10-25 23:37, Marek wrote:
    [...]
    > PIC32 jest ma pewno naturalnym wyborem dla tych co są emocjonalnie i
    > doświadczalnie związani z PIC, ale czy dla wszystkich?
    No z tą naturalnością wyboru to bym nie przesadzał. Przecież PIC32 ma
    zupełnie inny rdzeń. A to, że tytani intelektu z działu marketingu
    Microchipa wymyślili sobie, że nazwą ichnią wersję MIPS-a PIC32 to jest
    zupełnie inna sprawa.

    > Oczywiście miło by było pogadać czasem tutaj z kimś o pic32 :), jeden
    > kolega był ale po jakieś religijnej sprzeczce zniknał.
    Może po prostu pytaj o ludzi mających pojęcie o MIPS-ach. :-)

  • 19. Data: 2015-10-27 14:46:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Oct 2015 13:02:52 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > No z tą naturalnością wyboru to bym nie przesadzał. Przecież PIC32
    ma
    > zupełnie inny rdzeń. A to, że tytani intelektu z działu marketingu

    Wiadomo, że inny ale co z tego? Jeśli w api zachowali semantykę
    podstawowych rejestrów z pic16/pic14 to dzięki temu migacz diodą
    typowa gospodyni domowa z Gdańska znająca pic14/16 zrobi tak samo na
    pic32? :-)

    > Może po prostu pytaj o ludzi mających pojęcie o MIPS-ach. :-)

    No był tu jeden partyzant od rodzinnego programowania mipsów w
    asemblerze to go pogoniliście jak wszystkim na Święta życzył
    błogosławieństwa Bożego :(.

    --
    Marek