  • Data: 2014-10-20 23:20:05
    Temat: Re: Matematyka na poziomie gimnazjum i policjanci...
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-10-20 22:11, John Kołalsky wrote:
    > Znaczy mają losować ?

    Nie wiem jak wygląda detektor w iskrze, ale jesli jest cyfrowy to
    zapewne robi transformatę fouriera i wybiera "najszybszy prążek". Można
    też bez fouriera, ale to już średnio dokładne. Bebechy Iskry wskazują
    raczej na to że nic wyszukanego tam nie robiono.

    > A była mowa o lidarze, który dla wykonywania pomiarów z dużej odległości
    > jest, tylko też zapomnieli kupić statywu i pamięci wewnętrznej.
    > Codziennie widzę jak cykają na wjeździe do miasta. Gość celuje opierając
    > urządzenie na drzwiach od samochodu.

    Radar czy lidar efekt ten sam. W radarze wiązka jest zdecydowanie
    bardziej rozproszona, ale dalej S/N ratio ma znaczenie czy widać czy nie.

    > No tak, jak zbudować coś takiego pisano dawno temu w czasopismach takich
    > jak Radielektronik czy Zrób to sam, ale ... czy to twoje promieniowanie
    > można emitować ?

    Nie pisano.

    Żebyś ty wiedział jakie rzeczy na uczelniach wyższych się robi! Wyobraź
    sobie, mają tam lampy rentgenowskie. Betatrony. Akceleratory. Źródła
    promieniowania gamma. Kible z bierzacą wodą. I wszystko bez zezwoleń
    urzedow właściwych dla tego zagadnienia. Wsadzić naukowców do pierdla!
    Tak, pracowałem na uczelni.

    PS. Czy czujki mikrofalowe mogą promieniować? Czy duże radary wojskowe o
    mocach setek kilowatow można w ogóle załączyć? Czy one mają znaczek CE?
    A co z radarami pozahoryzontalnymi które mają megawaty mocy
    promieniowanej w zakresie fal krótkich? Wojsko do pierdla!

    Moje promieniowanie :) Dobre ...