    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Materiał na panewkę
    Date: Tue, 23 Mar 2010 22:30:23 +0100

    Zbiorczo.

    W maszynach do szycia mają miejsca dużo, nie pracuj ciągle (chociaż są
    przemysłowe... hmm.. nie znam rozwiązania. Smarowanie jest, a ja
    niestety nie mogę mieć (musi być na sucho aby nie zabrudzić produktu).
    Teflon miękki, fakt że tarcie malutkie, ale obawiam się że się nie tyle
    wyślizga, co wygniecie.

    Igiełkowe nie ma dla mnie sensu - nie spotkałem krytych, a otwarte
    padnie szybko z powodu kurzu na hali (testowane na maszynach
    konkurencji). Dam radę zmieścić jakieś małe kulkowe, ale tylko w może 2
    mechanizmach, a mam ich z 10 rodzai :( więc to rozwiązanie nie za bardzo
    fajne. Wymieniamy okresowo element, ale chciał bym zrobić i nie wracać
    do ustrojstwa, a tak to co (strzelam) milion cykli zabawa. Siłowniki też
    padają ,więc całkiem bezobsługowe nigdy nie będzie niestety.

    O nylonie nie pomyślałem - THX (igus od razu przychodzi mi do głowy).

    Jak na ten moment zrobiłem 2x szerszą panewkę z B102 na polerowanym
    pręcie z kwasiaka. Nie widzę sensu stosowania czegoś twardszego gdyż
    nawet na takiej ośce nie ma śladu zużycia, gdy panewka fasolkę już
    przypomina.

    Czy ma ktoś może doświadczenie z układem hartowana stal - hartowana
    stal? Ślusarz podpowiedział mi taką parę przy okazji dyskusji na temat
    wykrojników. Niby temat odległy, ale mówił że bardzo twarde na bardzo
    twardym o ile tylko nie jest mocno pasowne i idealnie suche to nie ma
    prawa się zatrzeć/zurzyć szybko. Najprościej wewnętrzny pierścień
    łożyska osadzić jako panewkę, a ośkę z ... kurde, kołki stożkowe są,
    może wypychacza do form? Albo coś wyszlifuję.

    THX za chęci. Na ten moment odpisałem licznik, zobaczymy ile toto pożyje.
    Pozdrawiam.
    Irek.N.