  • Data: 2015-04-20 20:28:30
    Temat: Re: Megalaser :))
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    news:mh3efu$fln$2@node1.news.atman.pl...

    > Oj, chyba wiązkę o znacznie lepszej jakości widmowej ten He-Ne dawał.
    > Tylko w tym zastosowaniu to przypuszczam, że sprawa jest bez znaczenia...

    Pamiętam, jak nam fizyk, w zawodówce lat temu ze 30, demonstrował skutki
    przejścia takiego promienia, właśnie z "Heńka", przez układy soczewek,
    pryzmaty i siatkę dyfrakcyjną... Trzymało to długość fali bardzo ładnie,
    kropka po siatce dalej była kropką. A jak były dwie siatki ulożone
    nacięciami prostopadle, to można było na tym małą dyskotekę w klasie
    spróbować zarobić :)
    Chciałem sobie kiedyś takiego "Heńka" odpierniczyć, da się jeszcze gdzieś
    nabyć rurę, za koszt nie przyprawiający o zawał? O zasilanie już się sam
    zatroszczę, pocztyam tylko, jak potraktować rurę, by jej nie skrzywdzić.
    Wiem, że podobno biegunów pomylić nie można, bo po paru minutach umrze...
    (podobno zadziała, ale...)
    Gdybym chciał net przeszukać, to na co zwrócić uwagę? Bo nie ukrywam,
    spodobała mi się taka staroć i chcę ją nieco głębiej rozkminić...

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)