  • 11. Data: 2010-05-19 18:38:45
    Temat: Re: Michelin ENERGY SAVER - jaki opinie czy warto?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    news:hsvrre$27v$1@news.onet.pl...

    > Wychodzi na to że kupując drugi komplet zimówek opony starczą prawie na
    > całe życie samochodu. Przejechałeś na nich 100 tys km? Michelin mówi że
    > wystarczają na 45.000 km...

    te które wyrzuciłem w zeszłym sezonie były z 2000r i przejchalem 100 tyś,
    moze troche ponad (max 110 tys) 165/70/14

    wcześniej miałem z około 1996 (w innym samochodzie i przejechalem na nich
    tez ponad 100) 195/65/15

  • 12. Data: 2010-05-19 18:48:25
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "huri_khan" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Można czy przejechałeś te 100 tyś km ?

    można pewnie więcej, zresztą ktoś pisał, że przejechal 150:)

    > I czy przy tych 100 tyś km to bieżnik będzie na granicy zużycia (chyba coś
    > około 1,6 mm) czy jeszcze będzie miał 3-4 mm ?

    http://toyota.arbiter.pl/zdjecie/17631.Michelin.Ener
    gy.Saver.opinie

    przebieg z licznika samochodu 133 tyś. Z czego szacuję, około 25 -30 mogło
    być na zimówkach. Micheliny były zamontowane fabrycznie.
    Nic się z nimi nie działo, gdybym nie chciał zmienić kół na nowe, jeszcze
    15-20 tyś mógłbym przejechać

  • 13. Data: 2010-05-19 22:05:40
    Od: Paulus <p...@t...pl>

    On 19 Maj, 18:10, "P_ablo" <o...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    > wiadomościnews:ht03mj$8oa$1@portraits.wsisiz.edu.pl.
    ..

    > No to wychodzi, ze piszesz z przyszlosci, bo energy saver sa w sprzedazy od
    > poczatku 2008 r... chyba, ze piszesz o energy E3A/E3b a i przy tych nie
    > jestem pewien czy juz sa na rynku od 8 lat...

    Jaknie jesteś pewien to się nie wtrącaj, miałem Berlingo z 2000 r. i
    miał Energy Saver z pierwszego montażu

    P.

  • 14. Data: 2010-05-19 22:23:00
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "michal999"

    > Witam. Wlasnie dojezdzam zimowki. Za miesiac czeka mnie wymiana na letnie.
    > Czy ktos z Was uzywa moze opon ENERGY SAVER z Michelin'a? Jakie opinie czy
    > warto?

    Świetnie nadają się do rzucania nimi w dystrybytor - w telewizji widziałem,
    więc to musi być prawda ;-)

  • 15. Data: 2010-05-19 22:30:37
    Od: BearBag <c...@g...com>

    On 18 Maj, 22:45, "michal999" <9...@9...com> wrote:
    > Witam. Wlasnie dojezdzam zimowki. Za miesiac czeka mnie wymiana na letnie.
    > Czy ktos z Was uzywa moze opon ENERGY SAVER z Michelin'a? Jakie opinie czy
    > warto?

    A ja mysle że ludzie ciągle dają sie ogłupiać reklamami...

  • 16. Data: 2010-05-19 22:54:44
    Od: " " <b...@W...gazeta.pl>

    Paulus <p...@t...pl> napisał(a):

    > pisa=B3 w

    > od
    > >

    > Jaknie jeste=B6 pewien to si=EA nie wtr=B1caj, mia=B3em Berlingo z 2000 r. =
    > mia=B3 Energy Saver z pierwszego monta=BFu

    Ale to wlasnie byly E3A, inne niz obecne Energy Savery. Sprawdz zanim
    zaczniesz opieprzac kogos.
    Co nie zmienia ze Michaly sa znane z trwalosci od wielu lat (MXT, XT),
    podobnie jak ze srednego zachowania na mokrym, jak rowniez z tego ze radza
    sobie troche przy malej zimie - XT wprost byly sprzedawane jako
    wielosezonowe, do poczatku zimi wlacznie).
    Podobna prawidlowosc dotyczy zreszta rowniez zimowych Alpinow - typowe
    'szosowe' zimowki, trwale, szybkie i ciche, niekoniecznie super na wielki
    kopny snieg. Zimowki a nie sniegowki.
    Ja osobiscie jezdze na Michelinach od zawsze (letnich, zimowe roznie). Robiac
    niewielkie ilosci km, zazwyczaj wywalam po ilus latach ze wzgledu na stan
    gumy, przy ciagle sensownym biezniku.

    --
    pozdrawiam
    Bruno, Citroen(y)

  • 17. Data: 2010-05-20 09:48:22
    Od: b <b...@g...com>

    ja jezdze na takich. s abardzo miekkie, trakcyjnie na suchym i mokrym
    nie mam zastrzezen. auto hamuje jak trzeba
    i zapomnialem ze mam ABS. troszche szumia, ale ponoc to normlane dla
    opon o obnizonym oporze toczenia,
    albo kwestia wygluszenia auta, spadku spalania nie odnotowalem (ale ja
    tak jezdze).

    kupowalem je rok temu - dla 195/65/r15 cena nominalna byla chyba 394
    zl sztuka
    kupilem w jakism sklepie internetowym chyba za 224 zl szt.
    wiec niewiele drozej od opon budzetowych (teraz chyba tez cena jest
    podobna)

    aaa i do opon dostalem jakis assistance michelina...

  • 18. Data: 2010-05-20 10:54:42
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Podobna prawidlowosc dotyczy zreszta rowniez zimowych Alpinow - typowe
    > 'szosowe' zimowki, trwale, szybkie i ciche, niekoniecznie super na wielki

    I tu widze pewna prawidlowosc. Tak wlasnie zachowuja sie opony z twarda
    guma.
    Jakis czas temu kupilem do jednego auta w rodzinie zimowe Matadory - tak
    wiem, czasami popelnia sie bledy :)
    Opony te zachowuja sie lepiej niz letnie na ubitym sniegu natomiast srednio
    na kopnym sniegu i na mokrym. Z tego powodu, ze okazaly sie kiepskie na
    snieg zostaly na caly poprzedni sezon... i na ten sezon... i takie zawziete
    sa, ze nie chca sie zuzyc :)

    --
    Picasso

  • 19. Data: 2010-05-20 12:18:17
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Tue, 18 May 2010 22:45:51 +0200, michal999 napisał(a):

    > Witam. Wlasnie dojezdzam zimowki. Za miesiac czeka mnie wymiana na letnie.
    > Czy ktos z Was uzywa moze opon ENERGY SAVER z Michelin'a? Jakie opinie czy
    > warto?

    Takie oponki montują w nowych Citroenach - mam je w C4.
    Nie mam porównania do innych, więć ciężko coś więcej niż to, że jest po
    prostu OK.

    Żadnych sensacji na drodze nie było - na suchym jak i na mokrym.

    --
    Franc

  • 20. Data: 2010-05-21 16:01:11
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    michal999 pisze:
    > Witam. Wlasnie dojezdzam zimowki. Za miesiac czeka mnie wymiana na
    > letnie. Czy ktos z Was uzywa moze opon ENERGY SAVER z Michelin'a? Jakie
    > opinie czy warto?

    HMM polczmy
    Michelin ENERGY SAVER 205/55R16 91 V 349,00 cena z opony pl

    4 sztuki tych opon to w 350x4 = 1400zł bez 4

    wydając 1400zł zaoszczędzisz 80 litrów paliwa

    80 * 3,85zł = 308zł więc twój wydatek niby to 1100 w zaokrągleniu za 4
    opony sory ale 1100zł można dostać stado innych opon.
    chociażby Dunlop SP Sport 01 205/55R16 91 H

    Według mnie przereklamowane :)