  • 101. Data: 2010-01-07 20:15:34
    Temat: Re: Międzyfazowe w USA
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Jan 2010 17:34:12 +0100, Tomasz Wójtowicz wrote:
    >Za to jeśli programator ma silnik synchroniczny, to wirowanie trwać
    >dłużej. Dodatkowy gwóźdź do trumny dla silnika - wiadomo że moc
    >wirowania przekracza moc ciągłą silnika pralki.

    Hm, wirowanie chyba nie wymaga duzo mocy. Raz rozpedzone kreci sie
    samo, no chyba ze na grzanie amortyzatorow.

    Dluzej, ale tez wolniej.

    J.

  • 102. Data: 2010-01-07 21:21:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Hm, wirowanie chyba nie wymaga duzo mocy. Raz rozpedzone
    > kreci sie samo, no chyba ze na grzanie amortyzatorow.
    >
    > Dluzej, ale tez wolniej.

    Całe piękno wirowania właśnie tkwi w szybkości wirowania,
    a w rezultacie sile odśrodkowej wyrzucającej wodę z ciuchów.
    Wolniejsze wirowanie mija się z celem wirowania...

    Dlatego od samego początku skazałem ten cały projekt na
    niepowodzenie. Podziwiam samozaparcie bo doprowadził
    gość do tego że to w ogóle działa... A że pralka nie będzie już
    pracować jak powinna i spali się za rok to już nie jego bajka ;-)

    Jak dla mnie totalna porażka, ale przynajmniej czegoś się
    tu ktoś nauczył: z USA to warto tylko przywieźć pomysły
    na różne ciekawe rzeczy, a sprzęt AGD kupować w Polsce :-)

  • 103. Data: 2010-01-07 21:47:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Jan 2010 15:21:17 -0600, Pszemol wrote:

    >Całe piękno wirowania właśnie tkwi w szybkości wirowania,
    >a w rezultacie sile odśrodkowej wyrzucającej wodę z ciuchów.
    >Wolniejsze wirowanie mija się z celem wirowania...

    No wiesz, jesli sa pralki z wirowaniem na 400, 800 czy 1200 rpm,
    to moze 1000 zamiast 1200 czy 500 zamiast 600 nie robi az tak wielkiej
    roznicy ..

    A tak w ogole to czy pralki nie maja obecnie falownikow i nie beda
    wirowac niezaleznie od czestotliwosci w sieci ?

    >Jak dla mnie totalna porażka, ale przynajmniej czegoś się
    >tu ktoś nauczył: z USA to warto tylko przywieźć pomysły
    >na różne ciekawe rzeczy, a sprzęt AGD kupować w Polsce :-)

    W zasadzie sie zgadzam, koszty transportu chyba rownowaza ..

    J.

  • 104. Data: 2010-01-07 21:50:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    [...]

> [...]
    > A tak w ogole to czy pralki nie maja obecnie falownikow i nie beda
    > wirowac niezaleznie od czestotliwosci w sieci ?

    Pralki mają obecnie silniki szeregowe i przekładnie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 105. Data: 2010-01-07 21:57:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Pszemol pisze:

    > Jak dla mnie totalna porażka, ale przynajmniej czegoś się
    > tu ktoś nauczył: z USA to warto tylko przywieźć pomysły
    > na różne ciekawe rzeczy, a sprzęt AGD kupować w Polsce :-)

    Swoją drogą, zastanawia mnie to, dlaczego USA tak mają, że
    technologicznie są zawsze cofnięte od reszty świata, np.:

    prąd:
    110V oznacza 4x większe straty niż 230V

    telewizja analogowa:
    525 linii vs. 625 linii w Europie
    poza tym nie mieli teletekstu, kiedy w Europie ta technologia była popularna

    telewizja cyfrowa:
    ATSC jest technologicznie gorszy od DVB-T

    telekomunikacja:
    ramka T ma 7 bitów, w Europie ramka E ma 8

    itd.

    Ktoś ma pomysł, dlaczego tak jest, że Amerykanie muszą mieć gorzej niż
    Europa czy reszta świata?

  • 106. Data: 2010-01-07 22:01:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello J,
    >
    > Thursday, January 7, 2010, 10:47:48 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pralki mają obecnie silniki szeregowe i przekładnie.

    Jakie jest uzasadnienie silnika szeregowego w pralce? Zawsze to była
    domena klatkowych.

  • 107. Data: 2010-01-07 22:13:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    > Jakie jest uzasadnienie silnika szeregowego w pralce? Zawsze to była
    > domena klatkowych.

    Łatwiejsza regulacja obrotów, mniejszy przy tej samej mocy szczytowej,
    lepsza sprawność przy małych obrotach. I zapewne najważniejsze - jest
    tańszy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 108. Data: 2010-01-07 23:24:45
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Łatwiejsza regulacja obrotów, mniejszy przy tej samej mocy szczytowej,
    > lepsza sprawność przy małych obrotach. I zapewne najważniejsze - jest
    > tańszy.

    I znacznie mniej trwały, a producentom pralek to jak najbardziej pasuje.

  • 109. Data: 2010-01-08 00:04:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Jan 2010 22:57:16 +0100, Tomasz Wójtowicz wrote:
    >Swoją drogą, zastanawia mnie to, dlaczego USA tak mają, że
    >technologicznie są zawsze cofnięte od reszty świata, np.:
    >
    >prąd:
    >110V oznacza 4x większe straty niż 230V

    pare razy mniejsze - u nich kazdy ma wlasny transformator na
    najblizszym slupie.

    >telewizja analogowa:
    >525 linii vs. 625 linii w Europie

    Taki im sie standart wyrobil a potem trudno bylo zmienic.

    Tylko ze to raczej efekt tego ze sa z przodu a nie z tylu - sa
    pierwsi, osiagaja co mozna, inni sie spozniaja ale moga ulepszac.

    A czemu my mamy nedzne 625 linii, zamiast np 819 jak we Francji
    probowano.

    >poza tym nie mieli teletekstu, kiedy w Europie ta technologia była popularna

    Moze nie mieli potrzeby. Ja juz nawet nie pamietam kiedy ogladalem TT

    >telewizja cyfrowa:
    >ATSC jest technologicznie gorszy od DVB-T

    Ale oni ATSC juz maja, a my nawet nie wiemy kiedy bedziemy mieli.
    Zreszta tych ATSC to jest sporo standardow.

    >telekomunikacja:
    >ramka T ma 7 bitów, w Europie ramka E ma 8

    A ta ramka to odnosnie czego ?

    Dla ASCII 7 bitow starcza calkowicie, w europie 8 za malo :-)

    >Ktoś ma pomysł, dlaczego tak jest, że Amerykanie muszą mieć gorzej niż
    >Europa czy reszta świata?

    Aby na pewno gorzej ? porownaj ich samochody i nasze w latach 50-tych,
    ich telewizory i nasze wtedy itd ..

    J.

  • 110. Data: 2010-01-08 00:23:31
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Pralki mają obecnie silniki szeregowe i przekładnie.
    >
    > [...]
    Pewno masz starą niezawodną pralkę i nie szukałeś nowej, więc masz nieświeże
    informacje.
    W nowych, droższych pralkach są Direct Drive silniki, bezszczotkowe z
    elektroniczną komutacją.

    pierwszy link z brzegu:

    http://www.kupujemy.pl/wd10391td-cena-sklep.html

    Wmak