  • 81. Data: 2009-11-20 14:43:29
    Temat: Re: Międzyfazowe w USA
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:he5kdf.76o.0@poczta.onet.pl...
    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > I wciąż jest takie ryzyko - aby wytoczyć komuś sprawę trzeba mieć
    > pieniądze na prawnika albo zainteresować swoją sprawą kogoś,
    > kto przygotuje sprawę prawnie i będzie Cię reprezentował za darmo.

    Ino te same pieniadze wydane na prawnikow moga wazyc inaczej dla obu stron,
    czaisz baze?

  • 82. Data: 2009-11-20 14:43:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    s.googlegroups.com...

    > Z tego, co pamiętam, to na nalepce było, ile można zaoszczędzić. Bez
    > określenia w stosunku do czego i przy jakiej cenie za kilowatogodzinę.

    Nie, na tych nalepkach właśnie podaje się energooszczędność
    urządzenia i wyraza się w dolarach jako przeciętny roczny koszt
    użytkowania urządzenia. Na nalepce umieszcza się ten koszt
    na skali na której umieszczono również dwa skrajne urządzenia,
    takie najbardziej oszczędne i najbardziej rozrzutne. Oczywiście
    nie należy tego rozumieć że Ty właśnie tyle będziesz płacić za
    używanie tego urządzenia tylko służy to porównaniu z innymi
    urządzeniami w tej samej funkcji.

    > Dla mnie nie, ale dla moich znajomych już tak: grzałki 2kW nie
    > poużywają sobie wcale, bo stare budownictwo i instalacja nie wydoli.

    10A nie wydoli??

    > Też uważam, że powinna.

    A więc zgadzamy się, że Pytajnik coś nam ściemniał.

  • 83. Data: 2009-11-20 15:02:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Ino te same pieniadze wydane na prawnikow moga wazyc
    > inaczej dla obu stron, czaisz baze?

    Nie jestem pewny teraz co starasz się udowodnić? Czy system w którym
    urzędnik z personelu pomocniczego decyduje czy w ogóle sprawę do
    wiadomości sędziego dopuścić czy nie jest Twoim zdaniem lepszy?

  • 84. Data: 2009-11-20 15:07:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > urzędnik z personelu pomocniczego decyduje czy w ogóle sprawę do
    > wiadomości sędziego dopuścić czy nie jest Twoim zdaniem lepszy?

    Na zadane uprzednio pytanie w ten sam sposob odpowiedzialem "nie". I niby
    skad w ogole wytrzasnales ten chory koncept? BTW decydowanie przez sedziego
    niczego nie gwaranrtuje.

  • 85. Data: 2009-11-20 21:58:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Nov 2009 08:34:29 -0600, Pszemol wrote:

    >Nie, nie sprowadza się do tego samego - decyduje sędzia
    >po wysłuchaniu sprawy, dokładnym zapoznaniem się
    >z dowodami i argumentami oskarżyciela/obrońcy...
    >A nie urzędnik niższego stopnia który siedzi tylko na froncie

    W Polsce: sedzia sadu rejonowego. Taki sedzia nizszego szczebla :-)

    >i papierki przekłada, często bez prawniczego wykształcenia

    A w USA: 12 ludzi, z reguly bez prawniczego wyksztalcenia.

    >To tak jakby Twoje decyzje medyczne zamiast
    >lekarz rozważała rejestratorka w przychodni... i ona miała
    >decyzję czy pozwolić Ci na widzenie lekarza czy odesłać Cię
    >do domu jako symulanta... Kumasz różnicę?

    A niedawno czytalem jak wyglada opieka zdrowotna w Szwajcarii.
    Dzwonisz do lekarza, mowisz ze czujesz sie chory, i slyszysz:
    "prosze trzy dni lezec, pic herbate z sokiem malinowym i lykac
    aspiryne". Od rejestratorki slyszysz, bo lekarz ma wazniejsze zadania.
    Do lekarza cie zarejestruja po dwoch tygodniach, jak maliny nie
    pomoga.

    I tak mowiac szczerze to nie jest takie glupie :-)

    J.

  • 86. Data: 2009-11-21 09:33:21
    Temat: Re: Mi?dzyfazowe w USA
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Nov 2009 08:39:09 -0600, Pszemol wrote:

    >Regulacje gastronomiczne wlasnie stanowia jaka ma byc temperatura
    >takiego napoju aby wlasnie nie byl za zimny ani za goracy tylko gotowy
    >do picia po podaniu.

    I sa takie regulacje ? W USA najwyrazniej nie ma, w Polsce chyba tez
    nie ma.

    >Zawsze sobie mozesz wozic swój kubek jaki Ci odpowiada
    >i poprosic aby Ci nalali kawy do Twojego kubka... Przynajmniej
    >taka jest powszechna praktyka w USA - ludzie sobie do swoich
    >samochodowych kubków kupuja kawe, takich z uchem do
    >wsadzenia w samochodowy "cup holder".

    Hm, w Europie to chyba jakies pojedyncze przypadki ..

    J.

  • 87. Data: 2009-11-21 10:12:43
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-21 14:25:12 +0100, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> said:

    > Nie, sprawa jest rozpatrywana przez sedziego, dopiero w trakcie procesu
    > wystepuja przysiegli.

    > W USA podobnie - wiekszosc spraw zalatwia personel medyczny nizszego
    > szczebla i istotnie nie jest to glupie. W Polsce latwo sie dostac do
    > lekarza bo nie ma istotnej roznicy w wynagrodzeniach pomiedzy
    > ratownikiem medycznym, pielegniarka a lekarzem. W efekcie nie oplaca
    > sie powierzac obowiazkow personelowi nizszego szczebla skoro mozna miec
    > lekarza. Co generalnie jest chore.

    Czyli w przypadku sędziego jest to zaletą, a w przypadku lekarza jest
    chore... Ciekawe rozumowanie.

    --
    DJ

  • 88. Data: 2009-11-21 10:19:46
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    A przy okazji - T.M.F. - czas w nagłówku masz nieco za bardzo w przyszłość

    Date: Sat, 21 Nov 2009 14:25:12 +0100

    DJ

  • 89. Data: 2009-11-21 13:25:12
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]

    ratownikiem medycznym, pielegniarka a lekarzem. W efekcie nie oplaca sie
    powierzac obowiazkow personelowi nizszego szczebla skoro mozna miec

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 90. Data: 2009-11-21 15:12:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Nov 2009 16:57:17 +0100, T.M.F. wrote:

    >Sa i w USA i w Polsce.

    W USA chyba jednak nie ma, skoro sie zrobila sprawa McD, no chyba ze
    od tego czasu juz sa.

    W Polsce jak zamawiasz herbate to wleja ci wrzatku - ile potem bedzie
    donoszona to juz roznie bywa, ale wrzatku pic sie nie da.

    >Bo nikt z tego nie korzysta, chociaz mozna wziasc kawe do swojego kubka,
    >swego czasu byly nawet popularne takie specjalne kubki dostosowane do
    >uchwytow w samochodzie.

    No wlasnie jakos slabo to sobie przypominam [w Europie], owszem,
    niektore samochody maja uchwyty do kubkow, ale raczej uniwersalne a
    nie do konkretnego modelu.

    J.

    http://www.youtube.com/watch?v=yMxsf7PA95E&feature=r
    elated